Var är "gillaknappen"? Många av de inlägg jag läst i denna tråd förtjänar verkligen "gilla". Vad kan vi göra, det är som om vi slåss mot väderkvarnar.
Men inte kan det väl vara så att de personer som hittar på allt "jävelskap" gör det av ren och skär illvilja och satanistisk elakhet? De tror förmodligen på
detta, religiös övertygelse ligger nära till hands. Men religiösa fanatiker brukar inte vara bra för ett samhälles utveckling. Hörde häromdagen att det är på gång med körkort för fyrhjuling då olyckorna ökat. Men ökat i förhållande till vad? Om antalet fyrhjulingar och "körtiden" ökar är det inte konstigt om olyckorna ökar. Därmed inte sagt att jag är emot utbildning. Men nog känns det som vi är långt inne i ylletröjans värmande och bedrägliga säkerhetskänsla. Det skall vara körkort på allt verkar det som. Hur många gamlingar skadar sig vid rullatorkörning, körkort tack! Barnvagnsolyckor, fallolyckor ( stegklättrarkörkort), halkolyckor på is,mm. Vad tänker samhällets säkerhetsfanatiker göra åt alla olyckor som sker i det dolda men är mångdubbelt fler än alla trafikolyckor? Det är naturligtvis ingen som vill? att det skall ske olyckor i trafiken men så fort det händer någonting i olycksväg eller är på väg att kanske hända skall det tjatas om detta i lokalradion. "Det står en stillastående bil som har fått punktering" ???? Samtidigt dör det en person pga sjukhussjuka på det stora länssjukhuset, men inte ett ord! Trafikverkets antreprenörer sätter upp stålvirar på båda sidor körbanan där det kommer att dödas och skadas motorcyklister mot dessa virar, inte ett ord! Det kanske är en uttänkt strategi från trafikvärket, fler viredödade nya förbud.Men jag tror jag har lösningen på alla trafikproblem, självkörande fordon utan ratt och gaspedal.....( liten redigering i efterhand, mc skall då logiskt inte ha varken styre eller gashandtag....)Nu kom jag på en ännu "bättre" lösning, självkörande fordon med fartbegränsning till gångfart.Kanske vi skall tipsa "värket" och media om alla möjliga och omöjliga säkerhetshöjande åtgärder för att få en debatt om rimlighet?
För nog är det väl ändå så att det är farligt att leva, man kan ju dö!