Touringtripp till Dolomiterna

Torparen

New member
Hej i sommarvärmen.
Om två-tre veckor får jag covidintyg som ger rätt att resa genom Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Italien utan konstigheter. Så jag sitter och tittar på moho hotell i Dolomiterna. Är det någon som kan rekommendera något särskilt ställe?

Jag har tittat på detta: https://www.moho.info/de/motorrad-hotels/hotel-jonathan-s30/
Någon som varit där?

Undviker danmark och tar nattfärja direkt till tyskland. Räknar med två stopp på väg ner och det blir nog på campingplats.
 

Haavee

Member
Kom hem igår efter 2,5 veckas Mc tour i bla Dolomiterna, jag bodde på två olika hotell i området först på Pensione Vittoria i Colfosco (115 Eur för 2 nätter inkl frukost och garage) som ligger bra till för att köra Sellarunde med bla Passo Di Sella, Passo Di Falzarego,Passo Tre Croci och Drei Zinnen.

Sedan flyttade jag till andra sidan om Bolzano för Passo dello Stelvio/Stilfserjoch och Hotel Goldrainerhof i Coldrano och hojen i deras garage för (41,90 EUR inkl frukost.) Gpx rutter tog jag från Tourenfahrer. Jag kollade även på Moho's hotell men de var klart dyrare och nu i augusti så har Tyskarna sin semester och då åker hotellpriserna upp ännu mer.

Tog snabbfärjan mellan Ystad-Sassnitz, snabbast och till bra pris.
 
Last edited:
Top