Touringbutiken i Borlänge

Fingal

New member
För över 2 månader sedan köpte jag 2 nya hjälmar i butiken. De fanns inte på lagret så de skulle skicka hem dem. Jag betalade vad de kostade och åkte vidare. Efter ca 14 dagar kom de på post hem. Vid uppackning var en i orginalkartong och den andra låg i blåsfolie med Touringbutikens tejp. Ringde upp dagen efter och ifrågasatte att en hjälm var uppackad samt att det saknades visirknappar och hjälmskydd. De förstod först inte vad jag menade med att hjälmen var uppackad utan skyllde på leverantören vilket jag tycker är märkligt. De skulle skicka det som saknades men inget kom varför det blev ett nytt telefonsamtal till butiken. Svaret blev att det inte är säsong ännu. Vid tredje samtalet skulle personen kolla med övrig personal och återkomma efter helgen, inget hände. Jag ringde ytterligare en gång och fick till svar att delarna var skickade. När försändelsen kom fanns endast hjälmskyddet och ett meddelande att visirknapparna skulle komma från generalagenten. Så frågan är om generalagenten har packat hjälmen i blåsfolie och med Touringbutikens tejp eller om det är en demohjälm de skickat och jag fått betala fullt pris för denna. Ingen ursäkt har kommit, jag har skrivit brev och inte fått svar. Mycket dåligt!
Medlem 226498 Tommy Olsson, Nyköping

P-O Noren

New member
Var det inte touringbutiken som gick i konkurs och sedan omkonstruerades?

Dom har väl haft fullt upp kan jag gissa, om mitt minne är rätt. Då kan det ju bli lite knepigt, om du har handlat av den gamla firman, och den nya är ditt nya bollplank så att säga.
Tror inte den gamla firman har juridiska skyldigheter kvar längre...

ps. om jag vore dig så skulle jag byta nick. Att ha sin epostadress som nick gör att du kommer få typ 800 spam-mail snart.

Ändring:
Såg att konkursen var för 5 månader sedan. Då är det nya ägaren du handlat av...

Last edited:

bosseman

New member
Tack för tipset. Jag har kontaktat administratören om att byta "nick".
MVH Tommy
Beställde med en massa grejor hos dom när dom gick i konkurs och sålde ut med 50% orderbekräftelsen kom snabbt men inget blev levererat. Detta var i November 2008. I början av Januari 2009 skickade jag ett mail till dom och undrade var grejorna blev av.Fick då en ursäkt där dom skrev att min beställning tyvärr blivit rejält försenad. Då dom hade stängt butiken, flyttat till nya lokaler mm. Men nu var allt löst och om min beställning fortfarande var aktuell så skulle dom skicka mina varor så fort som möjligt.Där ber dom om ursäkt och hoppas på fortsatt förtroende. Nu kunde jag få mina grejor men 50% gällde inte längre utan nu var det ordinarie pris som gällde. Så mitt förtroende för dom är helt borta, blev ingen mer beställning och kommer inte att bli fler från dom i framtiden heller. :mad:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Det finns ingen på SMC som kan svara på frågor som rör Touringbutiken eller någon annan MC-affär. SMC eller några av våra jurister kan svara på frågor utifrån om man följer gällande lagar och regler. Hittade denna artikel som rör konkurs och nya ägare. Var det den tidigare eller den nya ägaren som sålde med 50 % rabatt? I slutet av november blev övertagandet klart: http://www.dt.se/nyheter/gagnef/article375373.ece
www.touring.se hittade jag e-post till order på Touringbutiken:eek:rder@touring.se
Har mailat och bett någon i butiken svara här i Forumet.