Fingal
New member
För över 2 månader sedan köpte jag 2 nya hjälmar i butiken. De fanns inte på lagret så de skulle skicka hem dem. Jag betalade vad de kostade och åkte vidare. Efter ca 14 dagar kom de på post hem. Vid uppackning var en i orginalkartong och den andra låg i blåsfolie med Touringbutikens tejp. Ringde upp dagen efter och ifrågasatte att en hjälm var uppackad samt att det saknades visirknappar och hjälmskydd. De förstod först inte vad jag menade med att hjälmen var uppackad utan skyllde på leverantören vilket jag tycker är märkligt. De skulle skicka det som saknades men inget kom varför det blev ett nytt telefonsamtal till butiken. Svaret blev att det inte är säsong ännu. Vid tredje samtalet skulle personen kolla med övrig personal och återkomma efter helgen, inget hände. Jag ringde ytterligare en gång och fick till svar att delarna var skickade. När försändelsen kom fanns endast hjälmskyddet och ett meddelande att visirknapparna skulle komma från generalagenten. Så frågan är om generalagenten har packat hjälmen i blåsfolie och med Touringbutikens tejp eller om det är en demohjälm de skickat och jag fått betala fullt pris för denna. Ingen ursäkt har kommit, jag har skrivit brev och inte fått svar. Mycket dåligt!
Medlem 226498 Tommy Olsson, Nyköping
Medlem 226498 Tommy Olsson, Nyköping