TomTom Rider/ Rider Pro, headset?

iceaway

New member
Jag funderar på att skaffa en GPS till hojen, och är lite förvirrad angående skillnaderna mellan TomTom Rider och Rider Pro. Efter att ha kollat forum och produktsidor, så är den enda skillnaden jag kan hitta att Pro-modellen har ett medföljande headset (Scala modell okänd). Eftersom jag även är intresserad av att skaffa någon form av intercom, så blir det naturliga följdfrågan: vad är det för headset som följer med, och kan jag köpa ett till headset från Scala och få dom att prata med varandra? Om headset:et som följer med enbart går att använda med GPS:en så är den extra kostnaden för Pro som att kasta pengarna i sjön, eftersom jag då skulle behöva köpa 2 nya headset ändå för intercom. Är det någon som har någon aning om detta? :)
 

Sageland

New member
Scala headsetet heter Scala Rider
http://www.cardosystems.com/scala-rider/scala-rider-solo
Finns ett 'comparsion data' så ser du skillnaden mellan de olika scala headseten.

Jag kör med Tomtom Rider och Scala G4 funkar bra, kopplade in mp3 via kabel, ljudet funkar upp till 150Km/h i en Shoei XR1100 hjälm. Klarar en dag men måste laddas under natten. Fast jag har ett irriterande vindbrus när headsetet är monterat på hjälmen, så jag kör bara med det när jag åker på touring.
Jag använder Garmin i lastbilen och tycker det inte är någon större skillnad mellan garmin och tomtom, kan jag så använder jag hellre google maps ;)
 
Top