Tomtom Rider 550

Walle2205

New member
Jag har använt Tomtom Rider Urban under många år, särskilt vid långresor i Europa, och är väldigt nöjd med den. Den är helt suverän och att i förväg genom Tyre, kunna planera kommande resor med, lägga in färdvägar, hotell m.m. Samt i förväg på datorn genom Tyre, kunna se på street view och följa vägar, se landskap, hus och allt, även från ovan . T.o.m i förväg kunna se hur det ser ut, utanför och omgivning runt ett förbeställt hotell eller annat intressant som man vill kunna se i förväg.

På min nu nyinköpta Tomtom Rider 550, skall det gå att till mydrive på datorn, även koppla in (motsvarande som Tyre) en myroute-app, för att på motsvarande sätt som tidigare version, även genom myroute-app motsvarande kunna se street view m.m.m samt likaledes lägga upp resor i flera olika mappar o.d.

Det finns flera filmer på Youtube som visar hur man använder myroute-app, men jag hittar ingenstans hur man kopplar den till mydrive.
Man kan se handhavande bl.a på t.ex:www.mrgps.nl men då varken på Engelska eller Svenska!
Vid förfrågan hos support på tomtom hänvisar de bara till att kolla på google maps!

Finns det någon som kan hjälpa mig med att få det att fungera.
Det måste vara flera än jag som går bet på det här!
 
Top