Tjejkurs 2011 i stockholmsområdet!!

Cicci

New member
Vill du få mer tid att ha kul??

11-12 juni anordnar SMC Stockholm en kurs riktad till tjejer på olika nivåer, som vill bli ett med sin hoj och därmed öka sin kompetens och sitt självförtroende.

Det kommer att bli en fullspäckad helg med duktiga instruktörer, som kommer att se till att du får en lärorik och rolig upplevelse :)

Så se till att boka in 11-12 juni i din kalender redan idag!!

Mer info kommer löpande i denna tråd, samt på www.sporthoj.com . Ni är hjärtligt välkomna att ställa frågor här, så svarar vi på de efterhand.

Vi syns tjejer!!
 

Angelika

New member
Tjej Kurs

HEJ; Vilken bana är det och hur mkt kostar det? Jag har ingen sport-hoj, jag kör bmw 1200GS.
 

Cicci

New member
Alla tjejer är välkomna till kursen oavsett hoj! Poängen är att du ska bli ett med just din hoj, vare sig du har en sporthoj, custom, offroad etc.

Vi vill att du skall åka ifrån kursen med ett stort leende och en massa nya aha-upplevelser och nya insikter kring din körning.

Därför kommer kursen läggas upp med flera olika övningar uppdelade på två dagar. Övningsplatser är inte helt fastställda ännu, men kommer att komma inom kort. Därmed är inte priset eller datum som kursen släpps klart heller.

Ambitionen är att släppa kursen inom en snar framtid. Så fort vi vet mer så informerar vi i tråden här, så håll ögona öppna ;).
 

lime

Skriver inte
Men nu kan vi i alla fall säga att det är MYCKET nära innan allt är på plats. :D

Cicci och gänget har snickrat ihop en kurs som ser ut att bli otroligt rolig och unik.
 

Cicci

New member
Precis som Lime säger....kursen släpps inom några dagar, så håll ögona öppna

Detta kommer alltså vara en 2-dagarskurs med övernattning på hotell.

Vi får chans att ubyta upplevelser och intryck med varandra från dag 1, som kommer att hållas på Gillingebanan.

Där kommer det att köras en massa kul och nyttiga övningar på olika underlag och i olika hastigheter. Allt för att skapa en ett-med-hojen-känsla och för att bygga upp Ditt självförtroende. (Återkommer med lite mer info om upplägget för dagen).

På lördagskvällen åker vi gemensamt till hotellet för middag och en trevlig sammankomst där vi kan dela med oss av dagens händelser och för lite andra roliga händelser också.

Med en massa ny kunskap och aha-upplevelser från lördagen, kör vi upp till Arlanda TT och kör en BKK kurs under söndagen.

Kursen kommer att kosta 2495 kr och då ingår alltså 2 kursdagar, med luncher, fika, middag på lördagen samt övernattning på hotell.

Så håll ögonen öppna på www.svmc.se bokningssystem, för snart släpps kursen.

Frågor kan förutom här, även mailas till tjejkurs2011@smcstockholm.se

Nu kör vi!!!!!!!!!!! :D

//Tjejkursgruppen i Stockholm
 

swischmc

New member
En fråga: går det att inte övernatta på hotellet och blir kostnaden i så fall lägre?
Känns lite löjligt att sova på hotell bara milen hemifrån... :eek:

Annars ser det ut att bli en kul kurs, alltid roligt när man får göra flera saker med hojen än bara BKK. :)
 

Cicci

New member
En fråga: går det att inte övernatta på hotellet och blir kostnaden i så fall lägre?
Känns lite löjligt att sova på hotell bara milen hemifrån... :eek:

Annars ser det ut att bli en kul kurs, alltid roligt när man får göra flera saker med hojen än bara BKK. :)

Det är en kurs med ett paketpris. Vill man absolut sova hemma så är det givetvis upp till var och en. Det blir dock inget avdrag på priset.

Poängen med övernattning är att vi har en gemensam middag och kan då utbyta erfarenheter med varandra sen dagens övningar och sedan diskutera förväntningar inför morgondagen.

Det kommer att bli någon form av aktivitet på kvällen också ;).

Se det som en kul tjejhelg med en massa rolig och lärorik hojkörning :D.
 

swischmc

New member
Då kommer nästa fråga. :)
Var på 2-hjul-mässan igår och passade på att fråga lite i smc-montern ang. just tjejkursen. Helt enkelt för att de promotade den jättemycket. Kul!

Vad kommer att hända dag ett på Gillingebanan? Är det något i stil med risk-2:an?
BKK:n på Arlanda TT, kommer man att få välja hastighetsindelning och steg, precis som en vanlig BKK?
 

Cicci

New member
Då kommer nästa fråga. :)
Var på 2-hjul-mässan igår och passade på att fråga lite i smc-montern ang. just tjejkursen. Helt enkelt för att de promotade den jättemycket. Kul!

Vad kommer att hända dag ett på Gillingebanan? Är det något i stil med risk-2:an?
BKK:n på Arlanda TT, kommer man att få välja hastighetsindelning och steg, precis som en vanlig BKK?

Upplägget för Gillingebanan är inte helt fastställt, men ja åt risk-2 hållet. Jag får be om att återkomma mer detaljerat i frågan inom kort.

Gällande ATT så kommer det delas in i olika hastighetsgrupper och steg 1-4, precis som en vanlig BKK. Vi kommer lägga mycket fokus på att alla skall få hjälp och feedback för att nå önskat resultat av dagen och öka sitt självförtroende. Därför kommer vi också att se till att anpassa grupperna, så att alla har chans att utveckla sig utifrån sitt utgångsläge.

Det är ju som sagt en tjejkurs och därför vill vi anpassa övningarna lite mer utifrån vad vi upplever är behovet hos tjejer i allmänhet.

Sen ska vi ha KUL förstås :D! Det är ju liksom målet!
 

Cicci

New member
Nu släpps kursen vilken dag som helst! Håll koll på bokningssidan på www.svmc.se för att göra din bokning!

Vi märkte ett stort intresse för kursen under mässdagarna och jag är övertygad om att vi kommer få en rolig och lärorik hojhelg tillsammans :)
 

ezzo

New member
Tekniska problem

Tyvärr lite tekniska problem som satt lite käppar i hjulen för att få igång bokningen.
Förhoppningsvis är problemen lösta under morgondagen.
 
Detta är inte mitt första inlägg i SMC forumet men mina gamla uppgifter har jag tappat bort helt så jag ny reggade mig här.

Jag måste säga att det där med tjejgrupper förvånar mig.

Eftersom vi i detta landet strävar efter jämställdhet förvånar det mig ännu mera.

Herrklubbar har ju funnits i alla tider och det finns säkert några sådana kvar. Bl.a. Serafimeroerdern m.fl. vilka ses som skumma och inte helt rumsrena i ett modernt samhälle och därför försvinner liknande avarter vad jag känner till.

Numera växer istället kvinnoklubbar och verksamheter som svampar ur jorden.

Dels skall de av helt naturliga anledningar ha samma lön som män för lika arbete, men samtidigt skall de ta del av kurser inom alla verksamheter bl.a. SMC som är öppna för alla och dels egna verksamheter och få resurser för det.
Så jämställdheten verkar gälla på kvinnornas villkor alltmera.
De skall både äta kakan och ha den kvar så att säga.

Numera diskrimineras vi män i SMC med andra ord.

Mitt förslag är att vi antingen har verksamheter som är öppna för båda könen eller också delar vi upp oss helt, så det blir lite mera rättvist och jämställt.
 

Carnivore

New member
Detta är inte mitt första inlägg i SMC forumet men mina gamla uppgifter har jag tappat bort helt så jag ny reggade mig här.

Jag måste säga att det där med tjejgrupper förvånar mig.

Eftersom vi i detta landet strävar efter jämställdhet förvånar det mig ännu mera.

Herrklubbar har ju funnits i alla tider och det finns säkert några sådana kvar. Bl.a. Serafimeroerdern m.fl. vilka ses som skumma och inte helt rumsrena i ett modernt samhälle och därför försvinner liknande avarter vad jag känner till.

Numera växer istället kvinnoklubbar och verksamheter som svampar ur jorden.

Dels skall de av helt naturliga anledningar ha samma lön som män för lika arbete, men samtidigt skall de ta del av kurser inom alla verksamheter bl.a. SMC som är öppna för alla och dels egna verksamheter och få resurser för det.
Så jämställdheten verkar gälla på kvinnornas villkor alltmera.
De skall både äta kakan och ha den kvar så att säga.

Numera diskrimineras vi män i SMC med andra ord.

Mitt förslag är att vi antingen har verksamheter som är öppna för båda könen eller också delar vi upp oss helt, så det blir lite mera rättvist och jämställt.

Vaknat på fel sida idag?

Har du varit på någon SMCkurs?

Saken är den att hojkörning domineras klart av killar och de få tjejer som kör blir oftast nedtryckta av attityder som "Inte fan tänker jag ligga bakom en tjej" vilket gör att tjejer gärna kör med andra tjejer.
Så om SMC då kirrar en kurs med fokus på att göra hojåkare till bättre och säkrare förare riktade helt till tjejer så är väl det bara bra, eller?

Sen att det körs närmre 100dagar förarkurs med SMC och man nu viker 2 dagar till tjejer... ja, är det så mycket att gnälla på då?
 
Top