Tjejdag på Gelleråsen med SMC Sthlm

Ghost

New member
Passa på och lägg en semesterdag på Gelleråsen!
Det finns fortfarande platser kvar den 1 augusti då SMC Sthlm arrangerar en heldag på Gelleråsen, bara för tjejer!
Förra året blev en succé, skall det upprepas i år igen?


Mer information om kursen hittar ni här.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=4032


//Nicklas
 

Ghost

New member
Det finns några platser kvar, tag chansen att ha en kanonkul dag på Gelleråsen tillsammans med dom andra tjejerna och instruktörerna som kommer dit!


//Nicklas
 

Eva Wallén

New member
Gelleråsen,tjejer

Hej
Har bokat mej sent till den här kursen.
Har försökt komma in på anmälan utan resultat.
Jag har skickat ett mail till kansliet också.
Min vän Catarina Norén,har fyllt i formuläret till mig och skickar det med hennes.
Hoppas jag kommer med och angåenda betalning,hur gör jag med det?
Mitt namn är
Eva Wallén
Tel:08-51230145
Mob:0701529181
gw-ew@hotmail.com
 

Yasha

New member
Hej Eva,

vad kul att du vill vara med på tjejkursen! Det är kansliet (Rikskansliet) som har hand om bokningar fortfarande och det är de som tar hand om dina frågor om betalning.

I övrigt är det bra om du får kontakt med kursansvariga så att du också får tillgång till materialet som andra deltagare antagligen fått. Om din väninna har fått uppgifter har hon säkert ett telefonnummer eller en mailadress till kursansvariga som går att nå den vägen.

/ Veronica

Hej
Har bokat mej sent till den här kursen.
Har försökt komma in på anmälan utan resultat.
Jag har skickat ett mail till kansliet också.
Min vän Catarina Norén,har fyllt i formuläret till mig och skickar det med hennes.
Hoppas jag kommer med och angåenda betalning,hur gör jag med det?
Mitt namn är
Eva Wallén
 

Mandus

New member
Finns det några bestämmelser kring skyddsutrustning? Jag menar måste vi åka i skinn eller funkar goretex lika bra?

/Carin
 

Yasha

New member
Vi brukar generellt säga att det är okej att köra i textilkläder så länge man kör i de lite lugnare hastighetsgrupperna, men när det börjar gå undan lite mer har vi haft som krav att man ska ha skinnkläder.

Textilkläderna börjar bli så bra nu att det kan tyckas omotiverat att kräva skinn öht och kraven inför kursen är inte formulerade så utan, precis som Maciej skriver, funkar det med textilkläder också.

Om du fortfarande är osäker, är det allra bästa att kontakta någon ur kursledningen för att få ett bestämt ja eller nej.

/ Veronica
 

Mandus

New member
Det är ju bara typiskt att det skulle vara fel på garderoben i vintras så att skinnstället har krymt :) Visst skulle det gå att komma i med hjälp av skohorn men tror att jag är en betydligt säkrare förare med det något större stället i goretex.

Jag tar med båda eftersom jag åker stor bil från Stockholm.

Vi ses!

/Carin
 

Yasha

New member
Det är ju bara typiskt att det skulle vara fel på garderoben i vintras så att skinnstället har krymt :) Visst skulle det gå att komma i med hjälp av skohorn men tror att jag är en betydligt säkrare förare med det något större stället i goretex.

Jag tar med båda eftersom jag åker stor bil från Stockholm.

Vi ses!

/Carin
Det måste finnas någon därute som kan uppfinna en garderob som inte krymper skinnställ på vintrarna. :mad: Eller skinn som magiskt anpassar sig till den som vill bära det. :p

Ha så kul på fredag!

/ V.
 

Ewa S

New member
Tjejkurs på Gelleråsen 1/8

Hej
Jag har anmält mig till kursen 1/8 och fått bekräftelse att jag har kommit med. Jag har också betalat kursavgiften. Nu har jag hört av mina kompisar som också ska åka att de har fått mer information som jag saknar.
Snälla skicka informationen till mig också! Min adress är:
ewa.sjoberg@hotmail.com
 

Yasha

New member
Hej
Jag har anmält mig till kursen 1/8 och fått bekräftelse att jag har kommit med. Jag har också betalat kursavgiften. Nu har jag hört av mina kompisar som också ska åka att de har fått mer information som jag saknar.
Snälla skicka informationen till mig också! Min adress är:
ewa.sjoberg@hotmail.com
Det kan vara så att kursansvariga redan är på Gelleråsen (eller just nu på väg dit), så be dina kompisar om att få information om hur du kontaktar kursledningen, det bör stå i det mail de har fått. Annars är det läge att kontakta Rikskansliet och höra om de kan hjälpa dig.

/ Veronica
 

haffa

New member
Ha en toppendag på Gelleråsen alla tjejer.Jag vet att ni kommer att vara helt saliga när ni åker därifrån.Jag ÄR lite avis som inte har möjlighet att komma:(
Själv sätter jag mig på hojen och åker upp till Gotland Ring om en liten stund....inte illa det heller:cool:
 

Prinsessan

New member
Jag såg att det var en del pärs som tog kort utmed banan. Snälla, om ni vet någon som gjorde det kan ni vällan be den personen lägga ut bilderna här. Med lite tur kanske man schälv har fastnat (det har hänt förr). Hoppas, hoppas ..... :p
 

A-LiNe

Moderator
Jag har fixat in lite bilder på vår sida: www.mc-folket.se eller via fliken på www.svmc.se

Du kanske är med där :)

Hej alla,

Det var en helt fantastisk dag och det är verkligen roligt att se bliderna och man kan inte få nog ;-)
Det är jätteroligt att titta på sig själv och se hur det gick i början av dagen och hur det såg ut i slutet, ofta kan man tydligt se vad man tränade på :)

Skulle väldigt gärna vilja se ännu fler bilder...kommer fler av dina (Petra) att läggas ut? Jag saknar bild på min kompis som var med... :-(

/Agneta
 

Petra

Super Moderator
Hej alla,

Det var en helt fantastisk dag .....
...kommer fler av dina (Petra) att läggas ut?

/Agneta


Ja visst var det en fantastisk dag. Det kommer tyvärr inga fler bilder på hemsidan, men i MC-Folket kommer det senare i år en artikel om tjejkurser. Då kommer det fler bilder, både från Gelleråsen, från tjejkursen i Grängesberg och förhoppningsvis från en grusbus-weekend för tjejer.
Missa inte den, ni som gillar grus! http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3145
Det är SMC travel som arrangerar men det blir lite "kurslikt" med utbildning både i körning och hur man ställer in fjädring mm.
 

Prinsessan

New member
Jag har fixat in lite bilder på vår sida: www.mc-folket.se eller via fliken på www.svmc.se

Du kanske är med där :)

Jo tack jag var med. Tusen tack. MEN när man klickade på några av bilderna kom följande text upp (gäller inte bara mig).

Länken som du angav fungerar inte, antingen är sidan borttagen eller flyttad. Om du klickade på en länk vänligen meddela ansvarig på den webbplatsen att länken är felaktig.
 

Petra

Super Moderator
Hoppsan, sorry! Det blev tydligen nåt fel på vissa bilder, men nu ska det funka.
Tack för att du påpekade det!



Jo tack jag var med. Tusen tack. MEN när man klickade på några av bilderna kom följande text upp (gäller inte bara mig).

Länken som du angav fungerar inte, antingen är sidan borttagen eller flyttad. Om du klickade på en länk vänligen meddela ansvarig på den webbplatsen att länken är felaktig.
 
Last edited:
Top