TJEJ DAG i SYDOST

A_C_E

Moderator
Broms och Kurv Kurs på blandat underlag :rolleyes:


Under en dag kör du och utvecklar din körning med enbart TJEJER
Det spelar heller ingen roll vad du kör för hoj eller hur erfaren du är,
du lär dig att hantera din hoj efter dina egna och hojens förutsättningar!

Du får nyttiga tips och övningar för att utveckla din körteknik på blandat underlag.
Vi kommer att köra mycket och övar bromsning, kurvtagning, spårval m.m.
under tät handledning och med mycket tid för feedback och diskussioner.
Inga killar, möjligen några av instruktörerna då det är ont om tjej-instruktörer.

Titta gärna i Broshyren http://www.svmc.se/upload/Distrikt/U...lder_08web.pdf

Motorcykeln skall vara registrerad, besiktigad, minst trafikförsäkrad.
Däcken skall vara i bra skick, godkända att användas i trafik.

Banan är belägen ca 2 Km norr om Brömsebro följ skyltar till 'Motorbana'.

Inskrivning och besiktning av MC kl. 07.30-08.30. Besiktningen skall vara klar innan förarmötet.
Förarmötet och börjar kl. 08.30. Obs obligatoriskt för att få köra på banan !!!
Lunch ca 12-13 , vi håller på fram till 16

Träninsledare är "Yasha"

Bokas via SMC bokning
http://www.svmc.se/php/kurser/index.php?do=anmalan&id=765
 
Last edited:

Yasha

New member
Är det inga tjejer i Ronneby-Karlskrona-Kalmar-Växjö-området eller runtomkring som är intresserade av att lära sig mer och ha kul med andra hojtjejer?!? :confused:

Blir lite trist att vara ensam på banan... :rolleyes:
 

Yasha

New member
En tapper skara på tre tjejer dök upp idag. Vad kul att ni kom! :)

Det blev mer broms än kurvträning, för det är intensivt att vara deltagare med drygt 2 instruktörer per skalle, så orken tog slut efter en något sen lunch. (som berodde på att undertecknad så klart aldrig kunde sluta prata... :rolleyes:)

En del sprätte grus som om de aldrig gjort annat efter bara några övningsvarv på banan. Heja! :D

Synd att vi blev så få, men jag hoppas att ni som var på Törnerydsbanan idag, vågar komma fler ggr. Ta med er killarna då med, så kan ni visa hur det ska gå till.

:cool:
/ Yasha (Veronica)
 

Da Fris

New member
Eftersom jag brukar meka med hjälp av vin istället för den manliga ölen :rolleyes: borde jag kunna klassa in som kvinna. Yasha kan intyga detta om någon undrar.....

När jag var aktiv inom golfen hade damerna på klubben en årlig tävling som hette "Tjolahopp i kjol och hatt". Denna tävling var grymt polulär vilket snabbt väckte stoooor avundsjuka hos den sämre hälften. Året efter fanns det helt plötsligt en massa konstiga namn i anmälningarna såsom "Slica Minelli, Taylor Babe, Ester Luder mm" . Dessa bastanta herrar i klänningar, lösbröst och peruker och gärna en öl eller två med efterföljande whiskey var åtskilliga gånger nära att få bilarna på vägen att fullständigt tappa fokus och nästan köra i diket.

Behöver jag säga att detta var varje års mest uppskattade tävling :D

Summa: Jag är på att köra, peruk lösbröst med mera ser jag inte som något hinder.................. :)
 

Da Fris

New member
Frisen, du är välkommen 1a juni, UTAN peruk och lösbröst! :D

Hmmm, inte omöjligt.

Sl**n behöver lite markkänning tror jag. Hoppas bara att hon numera går som hon ska. Skruvade ihop henne igår kväll och ska prova resultatet senare under förmiddagen.

Ska se´med regeringen här hemma om jag kan få tjänstledigt den 1:a.
 
Top