tjänstevikt

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Jag har inte riktigt fattat hur det här med olika vikter fungerar. Jag menar att när man går in på transportstyrelsens hemsida och kollar upp en hoj så står det lite olika vikter på specen.

Tjänstevikt är det inte hojens vikt med halv tank eller?

Om man då går in på harleys hemsida så visar de en roadking classic med ruta,väskor och motorbågar och under bilden står det 355 kg som tjänstevikt. Inkluderar det vindruta, packväskor och motorbågar?

Samma sak gäller gamla veteran harley, är utrustningen inkluderad i tjänstevikten?

Vad är det för skillnad mellan skattevikten och tjänstevikten? De är ju ofta snarlika.

Mvh

Amir

H

honda cbf 500

Guest
man ska inte tro på allt som man läser på nätet. Det är bättre fråga någon som vet.

Tack för länken! Då borde en roadking med utrustning väger enärmare 400 kg.

//

Amir

Last edited:

V Saarela

New member
Personligen tror jag ni ljuger hela bunten här :)

Den där föraren borde dom redigera. Med tanke på alla McDonalds och Max hamburgerier och vad vi nu frossar i oss, så.......han har nu vägt 75 kilo alldeles för länge.

Förresten, jag tycker att man borde också kategorisera förarens vikt i olika segment. Misstänker att en Harleyförare väger i snitt mer än tex en....förare av CBF500? :)

Förresten, när man ändå håller på så borde vikten också vara årstidsberoende. Tänkte då på jultiden och tex kontra alla nyårslöften som sen inte hålls.

Dessutom, har inte vissa religioner fastatider?

Blir man slankare av lightöl? Om ja, så.....