Tips! mcparken.se - en helt ny mcportal

mcparken

New member
Hej allesammans,

Många av er har önskat att hitta annonser på en och samma plats, handlare likaså. Sagt och gjort så byggdes en portal för att tillgodose dessa behov. Vårt mål är att det skall bli så och det börjar med att försöka informera så många som möjligt om det, men främst - ha det som alla behöver. mcparken är byggd utifrån köp och sälj, massor av data kopplat till en annons där regnr matas in och data hämtas upp från fordonsregistret samt ägarhistorik mm. Som köpare får man all information samlad på ett ställe vilket underlättar beslut till köp.

Jag hoppas att ni som skall sälja och köpa bidrar med era annonser, det är helt gratis - ange "mcparken" vid registrering av annons.

Ps. Jag bygger den helt själv så alla förslag på tips, förbättringar, nya funktioner och liknande tas välkommet emot!
Ds. Missa inte prisbarometern som jag håller på med, 16.000 annonser där du ser vad priserna ligger på för en viss modell: https://mcparken.se/pages/product/product-pricelist.aspx eller alla verkstäder och butiker i Sverige, https://mcparken.se/pages/company/pois.aspx

Mycket mer kommer givetvis vartefter!

Varmt välkomna
Pelle, Martin, Linus och Fredrik
 
Last edited:

mcparken

New member
Det ser ut som fd Alla Annonser?

Hej, det är designat utifrån en blandning av mycket som säkert redan finns. Målet är att samla mer fakta på varje annons, såsom ägarhistorik, metadata samt exakt lånekostnad om man köper från handlare och därigenom få mer information. Sen satsar vi också mycket på intervjuer, hitta entusiaster och proffs som vi intervjuar i den mån vi hinner. Vi ser gärna att det kommer lite bloggare över tid som också kan vara med och bidraga med allt roligt som görs ute i landet.

Om du tycker att något kan förbättras så kom gärna med feedback så är det mycket möjligt att det byggs!
 

mcparken

New member
Kul ide, men jag hamnar bara på blocket och inte på det jag sökte på. Hur tänkte ni här?


Hej, det beror nog på att du tittar på en sida där vi samlat in historiska priser på hojar, runt 60.000 - det är ett underlag som kommer användas i år för att ge en prisindikation på vad en modell kostat tidigare, lite likt prisjakt om det är möjligt (då alla skriver olika texter för modellerna).
 
Top