Till fjälls i Norge

Håkan L

New member
Blir glad av se bilderna, särskilt dom med "körbara" grusvägar ;). Dom gånger jag åkt i Norge har jag kört hoj från "dörr till dörr", men att åka med hojarna på släp efter bil och göra stopp för att utforska platser mer noggrant har jag inte provat. Det vore kul att prova någon gång....får se om det blir av.
Åker en Norgetur även i år...på mestadels fina asfaltsvägar :cool:

H-ar
Håkan L
 

OH-

Member
............. men att åka med hojarna på släp efter bil och göra stopp för att utforska platser mer noggrant har jag inte provat. Det vore kul att prova någon gång....får se om det blir av.
Åker en Norgetur även i år...på mestadels fina asfaltsvägar :cool:

Med Transalpen behövs ju inte släpkärran, man kan ju åka sittande utan att börja tänka på "spanska hästen" och andra pinoredskap.
Av vägarna vi körde var det bara två där "äkta" endurohojar på riktigt grovknottrigt gummi var mer eller mindre nödvändiga för "normalförare" som inte är födda i ett dynghål (det regnar gärna lite i fjällen på höstkanten). Totalt 2-3 mil (men vilka mil :D).

Vik av från asfalten där alternativ finns - bara att komma bort från trafiken är härligt!
 

Håkan L

New member
Med Transalpen behövs ju inte släpkärran, man kan ju åka sittande utan att börja tänka på "spanska hästen" och andra pinoredskap.
Av vägarna vi körde var det bara två där "äkta" endurohojar på riktigt grovknottrigt gummi var mer eller mindre nödvändiga för "normalförare" som inte är födda i ett dynghål (det regnar gärna lite i fjällen på höstkanten). Totalt 2-3 mil (men vilka mil :D).

Vik av från asfalten där alternativ finns - bara att komma bort från trafiken är härligt!

"Years ago when I was younger....." då åkte vi mycket i skogen och i grustag. När jag efter 30 års :cool: uppehåll börjat åka igen så har jag med KTM-hojarna (620 och 640) återupplivat gamla minnen. Känslan och glädjen finns fortfarande kvar:).

Just nu är det asfalt- och grustouring som gäller.

H-ar
Håkan L
 
Top