Tilläggsförsäkring för äldre hoj?

A*****

New member
Min hoj är iår 30 år gammal. Finns det något bolag som erbjuder en bra tilläggsförsäkring?
Jag är försäkrad hos Bilsport & MC och dom har en "Trygghet+"

Men då måste avbrottet ske 20 mil hemifrån och jag måste vara planerad två övernattningar.
Falck har en bra tilläggsförsäkring men då får hojen max vara 15 år gammal.

Eftersom min hoj är så gammal så vill jag ju vara säker på att slippa gå hem om jag får stopp 15 mil hemifrån när jag har tänkt en övernattning i sommarstugan. :/
Är det eftersom jag har så gammal hoj som jag inte är säker på skulle klara 15 mil som det heller inte finns några försäkringar? ;)

Det var min fråga.

BMW R90s

New member
Om den är original så kan den veteranförsäkras.
Kostar då ca 500kr/år. Helförsäkring
Du måste vara medlem i en veteranklubb typ MC-Veteranerna.

Om du har halv- eller helförsäkring, så ingår försäkringsmomentet Räddning.
Räddning omfattar bärgning och/eller transport av fordonet och dess förare/passagerare. Självrisken är 1 000 kr.

Vår tilläggsförsäkring Trygghet+ som du nämner gör att du slipper självrisken på 1 000 kr + flera andra fördelar (se nedan)

Det där med 20 mil från hemorten handlar om att du kan få hyrbil om du vill FORTSÄTTA din resa och inte kan göra det med din söndriga motorcykel.
DU BEHÖVER ALLTSÅ INTE GÅ HEM.

Trygghet+ (440 kr/år) omfattar:
-Utökad olycksfallsförsäkring upp till 800 000 kr.
-Utökad dödsfallsersättning på 100 000 kr.
-Privat sjukvårdförsäkring.
-Ersättning för extra tillbehör upp till 100 000 kr.
-Hyrbils-/hyrmotorcykelsersättning upp till 21 dygn. Gäller vid resa i minst 2 dygn och 200 km från mantalsadressen.
-Engångsersättning på 8 600 kr vid sjukhusvistelse mer än 72 timmar pga olycka med motorcykeln.

mvh
BMC Specialförsäkring

Hampe

Skriver massor!
Trevligt att Bilsport & MC dyker upp på forumet och rätar ut frågetecken. "Från hästens mun" klår "viskleken" alla gånger.

H