TFL Cool system (jofama) ??

Pisken

New member
Har tänkt att fixxa mig en skinnjacka , fastnade för http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?cid=3&id=218

Tänkte höra om någon har erfarenhet av tex deras "TFL Cool System" , funkar det så bra som dom påstår på hemsidan ?

Cosmoz jackan verkar för övrigt klockren med vent öppningar å allt , tyvärr har jag inte hittat någon i någon butik ännu för prova å klämma på (verkar vara stor efterfrågan på dom,tydligen restade från fabrik) , kollat å provat deras "Concord" modell som är snarlik men utan vent öppningar .....men annars var den skön å så .
 

BMW R90s

New member
Jag har byxor och jacka med TFL Cool. Bästa stället jag haft under min tid som
hojåkare! Jämför du ett ställ utan TFL säg att du står i solen 5 min så är stället utan TFL klart varmare om man känner på utsidan av det stället.
Vattentätt är det också i rimlig utsträckning.
Jackan är mycket ''stadig'' minimalt fladder i högre farter.
 

Pisken

New member
najs , iaf en som har TFL :) , det verkar ju funka ungefär som dom sade på hemsidan

bara hoppas någon handlare i närheten har lust att ta hem en serie jackor så man kan prova å känna på den , min nuvarande tygjacka börjar sjunga på sista versen , samt att den är fanimig olidligt varm vid köer/rödlysen/allt under 130kmh :D
 

Cawwa

New member
Jag köpte en sån förra säsongen och har kört med den sedan dess. När det gäller coolsystemet så märks det mest när man tar på sig jackan. Det känns direkt att den kyler. När man kör så är ventileringen mycket bra med blixtlås i ärmarna, axlarna och ryggen.
I regn funkar den också bra och har avtagbar extra hög krage, vändbar så du kan få "skrikgula" färgen över axlarna. Det som inte känns bra är att de parti med en sorts vanligt tyg blir dyngsura längst ner på ärmarna. Men då får man ju köra klassikern och ta ärmarna utanpå handskarna. För övrigt är man helt torr.

Vi har kört omkring i ösregn i timmar mellan Göteborg och Lübeck, i stekande sol när vi korsade Spanien Vigo - Barcelona, i skyfall med efterföljande temeraturfall till 7C i Andorra. Så nog är jackan testad med alla lagar kvar i jackan i olika förhållanden. Lägg till tidigare kommentaren från BMW R90, som jag håller med om, så förstår du att jag är kanonnöjd med jackan.

Man kan ta ur regnskyddet och bara ha coolsystemet om det är riktigt varmt och ingen risk för regn, Det har jag aldrig testat för man vill ju inte ha besväret att sätta i den delen igen om det skulle behövas.

Som sagt, jag tycker nog den här jackan är kanon. Enda svagheten är kardborren i halsen den här andra säsongen. Den kändes obekväm i halsen från början men nu har jag vant mig. Nu har jag en riktig svanhals så andra med mer normal hals kanske får problem.
 
Top