Tankskydd/pad för sidorna

HPG

New member
Har märkt att på min hoj så blir sidan av tanken snabbt medtagen av att man ligger emot med benen. Någon som har tips på någon bra produkt för att skydda tankens sidor? Det sitter ju redan ett skydd men det sitter mitt på tankens baksida.

Ricken

Member
Finns olika plaster/film man kan sätta dit, sen finns ju även produkter som ökar ditt grepp mot tankan samtidigt som dom skyddar sidan.

Stompgrips, techspecs, tank tredz.

Ballhead

New member
Hejsan!

Jag kan rekomendera tank tredz.
Sedan är du välkommen in på www.superblackbird.se och vårat forum. Finns lite att se som icke medlem i klubben. Annars har du en stor resursbank och massa glada mc kompisar där (om du blir medlem).
Massa modell specifika tips.

Välkommen
Janne "Ballhead" B

HPG

New member
Hejsan!

Jag kan rekomendera tank tredz.
Sedan är du välkommen in på www.superblackbird.se och vårat forum. Finns lite att se som icke medlem i klubben. Annars har du en stor resursbank och massa glada mc kompisar där (om du blir medlem).
Massa modell specifika tips.

Välkommen
Janne "Ballhead" B

Tackar för tipsen!

Ballhead; kommer säkert att bli medlem... ser dessutom att du har rätt färg på din Redbird! ;)

HPG

New member
Hade ju ett trevligt utbud men inget specifikt för XX:n. Förmodligen passar väl de mer generella ... kan man tro.

HPG

New member
Tackar igen för alla svar. Svängde in hos den lokale hökaren (Mickes Motor i Växjö) och de hade ett häfte med ett antal genomskinliga "klipp-till-själv" pads som jag inhandlade för det facila priset av 79 riksdaler. Nu skall jag bara kleta på dessa så är lacken räddad! :D