tankar kring min nästa hoj

Hej,

Jag har redan i ett tidigare inlägg skrivit att jag smällde 2015 med min hoj i Tyskland. Har varit nu hojlös under 2016 men funderar på att köpa en hoj igen. Jag vill ha en glidare och inget annat men jag är lite osäker på vad jag vill köpa för något.

Jag har haft en del funderingar på en dragstar 1100 classic men en hoj som är från tidig 2000 talet med inte så många mil på mätaren har troligtvis legat still en längre tid. Tror ni att en sådan hoj kan vara lite problematisk att köpa? Gummi och packningar kan ju torka ut och spricka och ställa till med en del hyss. Förgasarna kan säkerligen också ställa till det.

Alternativet är att köpa en lite mer modern glidare men de hojar som jag har i åtanke är lite mindre glidare, nämnligen vn 900 classic eller suzuki c800. Fördelen är att de har insprutningsmotorer och hojarna i sig är inte speciellt gamla. Nackdelen är att prestandan är verkligen på gränsen på att vara för lite.

Sen har jag lite tankar kring harley men det kostar lite mer och i det prisspannet som min budget klarar av får man säkerligen komprimissa och det kommer vara något som tar stryk. Den här hojen skall till exempel enligt transportstyrelsen ha haft 9 ägare och endast gått 4600 mil. Låter det inte lite märkligt att ha haft 9 ägare men endast gått 4600 mil? Min hoj köpte jag sprillans ny 2008 och hade 8000 mil på mätaren när jag krockade med den.

https://www.blocket.se/eslov/Harley_Davidson_Road_King_Classic_67284466.htm?ca=14&w=3

Tacksam för all råd och tips som jag kan få av er!

Mvh

minsistahoj
 
Last edited:
Top