Tank grips "antihalktejp"

SGM

Moderator
Techspec gripsters gjorde natt-och-dag-skillnad för mig på 1098:an, den har en tämligen smal tank, som inte är helt enkel att slå knäna runt och hålla fast sig med utan hjälpmedel.

:)

Bra skit!

/J
 

Hellman

New member
Jag kör också Techspec på min. Valde dom för att de var den enda jag hitta som fanns modellanpassad för min hoj. Snygga och riktigt bra var de med.
 

phastas

New member
Hur fick du dit dina spiffen på din dussinhoj? Funderar själv på att preppa min, men det ska ju bli snyggt oxå...fast iofs, om jag blir äääännu snabbare med såna ;)
 

Spiff

New member
Mycket snack om att vara snabb från en kille som tankar diesel =)

Ja jag fick dit mina men jag vet inte hur mycket nytta man har av det i kurvorna. Benen är inte riktigt där man kan sätta padsen, iof lite beroende hur man sitter på hojen. Men vid broms i vanlig trafik är dom värdefulla.

Jag köpte Ice grip som man får klippa till själv. När man sätter dem på det vita syns dom inte alls, på det svarta syns de tyvärr rätt tydligt men det ser ok ut. Tyvärr är kvallen så där, antihalkmaterialet släpper från underlaget så vi får se hur länge de håller.
 
Last edited:

Udatja

New member
jag behöver något att sätta på min luftburk (vissa når ju inte till stompgripsen på tanken då rå....). Skall titta igenom de där länkarna o se om jag hittar något som kan passa min fina kompis :) skall kanske se o Ducceklubben kan göra sådana med SDKs märke :)

/Hanna
 

Spiff

New member
jag behöver något att sätta på min luftburk (vissa når ju inte till stompgripsen på tanken då rå....). Skall titta igenom de där länkarna o se om jag hittar något som kan passa min fina kompis :) skall kanske se o Ducceklubben kan göra sådana med SDKs märke :)

/Hanna

Hur mycket behöver du? Jag har lite småbitar kvar som du kan få.
 

phastas

New member
Mycket snack om att vara snabb från en kille som tankar diesel =)

Ja jag fick dit mina men jag vet inte hur mycket nytta man har av det i kurvorna. Benen är inte riktigt där man kan sätta padsen, iof lite beroende hur man sitter på hojen. Men vid broms i vanlig trafik är dom värdefulla.

Jag köpte Ice grip som man får klippa till själv. När man sätter dem på det vita syns dom inte alls, på det svarta syns de tyvärr rätt tydligt men det ser ok ut. Tyvärr är kvallen så där, antihalkmaterialet släpper från underlaget så vi får se hur länge de håller.

Kommer folk fortfarande ihåg den episoden, oj oj...får börja hålla låg profil igen då ;)

Blir nog stompgrips för min del. Ett par svarta blaffor där den svarta "slit och släng" kåpan sitter. Är där jag försöker ha knäna när jag kör, dels för att dom kan få bli lite repiga, dels för att det är där dom hamnar när jag sitter SM-style.

I kurvorna så tycker jag att sadeln ger tillräckligt med grepp, men det kanske finns mer att hämta där genom att byta ut sadeln till ett annat material, med för och nackdelar...
 

Spiff

New member
Nästa gång ska jag prova tredz. Ska ju till och med finnas någon i Uppsalatrakten som säljer dem. Stomps funkar säkert bra men sliter rätt hårt på skinnstället.
 
Top