Tack och adjö SMC

Avarage

New member
...
Kanske det vore värt att fundera på att röstningen om de olika motionerna istället sker på länsnivå?


36 röstberättigande kom till SMC Väst´s årsmöte och Västra Götaland är ett geografiskt stort område med relativt många SMC medlemmar!??? :eek:

SÅ stort ÄR intresset vad gäller organisationens vara eller icke vara för majoriteten av medlemmarna! Och för oss andra innebär det att vi får in en hel hög med medlemspengar som vi kan fixa aktiviteter för till våra medlemmar! Och de mindre "intresserade" (i grund och botten finns garanterat intresset men tid/ork/lust att prioritera ett årsmöte ligger lägre på skalan, that´s life!) *Tummen upp*

Mvh!
// Niklas
 

Esquire

New member
36 röstberättigande kom till SMC Väst´s årsmöte och Västra Götaland är ett geografiskt stort område med relativt många SMC medlemmar!??? :eek:
Jag tror att det var något liknande här. Även om det inte är lika många medlemmar så var det skrämmande få som kom på årsmötet. Jag tillexempel var inte på årsmötet. :eek:
 

HW

New member
Suck!!!

Vi befinner oss i en situation där några skriker efter förändring och några inte. Det enda sättet att uppnå en total organisatorisk förändring är att skicka en motion till nästa årsmöte.
Tror man inte på sin idé, eller känner på sig att majoriteten av minoriteten som besöker årsmötet inte kommer gilla det så får man släpa dit så många som behövs för att få ett majoritets-svar på sin motion.

Tuff shit, så funkar det och tur är väl det för annars skulle vi byta styrelse och arbetsformer varje gång det kommer ett inlägg på detta forum.

/HW
 

Smartswede

New member
36 röstberättigande kom till SMC Väst´s årsmöte och Västra Götaland är ett geografiskt stort område med relativt många SMC medlemmar!??? :eek:

SÅ stort ÄR intresset vad gäller organisationens vara eller icke vara för majoriteten av medlemmarna! ...
Mvh!
// Niklas

Det går väl krasst att konstatera att medlemmarna definitivt inte är medlemmar för att gå på årsmötet och påverka utan det är annat som lockar. Kan vara rabatter, hojträffar, SMCs lobbying gentemot politikerna och vägverket.

Det är inte medlemmarnas ointresse för årsmötet som är problemet, snarare att årsmötet är såpass ointressant att det inte intresserar medlemmarna. :rolleyes:

Kanske något att ta upp i styrelsen för distriktet vad man ska göra för att kunna locka till sig fler medlemmar till årsmötena?
 

sporTlovER

New member
Jag har varit medlem sedan 1972, men den nya medlemsavgiften är för hög. Årsmötet tycks tro att vi tillhör en sekt som är villig att betala hur mycket som helst i årsavgift. Vem betalar t.ex. alla dessa motorcyklar som lottas ut i tid och otid? Är det våra medlemsavgifter så kan man ju bli skogstokig.

SMC kommer att dö av invärtes skador tror jag dessvärre.

Bye bye:) en gnällspik mindre..man får väl ta sig i kragen och passa på att ta del av vad du får för 100 kr extra eller?? Köra Rörk med instruktörer billigt, chans att gå broms och kurvteknikskurser och utveckla dig som förare, du får en tidning, mc folket! Du har chans att få billgare försäkring i folksam.

Jag tycker det är rena rånet för allt man får för pengarna, vissa kan spara 1000-lappar till och med(med dyr hoj att försäkra)
 
Last edited:

Avarage

New member
Det går väl krasst att konstatera att medlemmarna definitivt inte är medlemmar för att gå på årsmötet och påverka utan det är annat som lockar. Kan vara rabatter, hojträffar, SMCs lobbying gentemot politikerna och vägverket.

Det är inte medlemmarnas ointresse för årsmötet som är problemet, snarare att årsmötet är såpass ointressant att det inte intresserar medlemmarna. :rolleyes:

Kanske något att ta upp i styrelsen för distriktet vad man ska göra för att kunna locka till sig fler medlemmar till årsmötena?

Jupp, visst är det så! Om årsmötet, som aktivitet, hade trumfat alla andra saker som pockar på vår uppmärksamhet här i livet, så som barn/familj, för dem som har, eller annat som kanske är roligare/ger mer så hade självklart fler kommit!

Är man medlem i en förening/organisation som är idéell med ett årsmöte som beslutande organ är det väl å andra sidan ganska viktigt att man är medveten om att så är fallet!?

Om man ÄR det, vilket de flesta förhoppningsvis är, varför klagar man då så till den milda grad på de beslut som fattades!? Försök förändra dem i stället!!!

Mvh!
// Niklas
P.S Jag diskuterar allmänt och inte direkt riktat till DIG "Smartswede"! D.S
 

Jael

New member
Frågan tycks vara lite infekterad...men som jag ser det så får vi mycket för 350 kr/år. Hur mycket pengar lägger vi inte på annat onödigt?
 
Top