Ta bort tank Suzuki GSX1100F

MickeGSX1100F

New member
Ska ta bort tanken på hojen för att komma åt att byta chokekabel. Har en mekbok köpt från Lelles men ingen bra förklaring i den .. mest gsxr tyvärr.

Har lossat skruvarna under sadeln och kan lyfta tanken i bakänden och dra den så att den lossnar från bussningarna i framänden på tanken. Tyvärr är en av bensinslangarna väldigt kort så den går inte att lyfta så högt för att komma på åt ett bra sätt.
Men innan jag lossar slangarna så vill jag försäkra mig om att bensin i tanken inte forsar ut, det är ju ingen vanlig bensinkran utan som jag kan se så måste man ha en skruvmejsel för att stänga bensinkranen.

Hur ska jag göra för att stänga av bensintillförslen? :)
 

MickeGSX1100F

New member
Vad jag vill minnas så vred man så mejselspåret var tvärsöver (vågrätt)= stängd.
Tack stahson ... och neråt är väl troligtvis det här PRI om man har tömt förgasarna. Har kollat runt lite och det är nog så att det är en vacuumstyrd kran och är inte motorn igång så är den med automatik stängd om den står i vågrätt läge.
 

laden

New member
Tack stahson ... och neråt är väl troligtvis det här PRI om man har tömt förgasarna. Har kollat runt lite och det är nog så att det är en vacuumstyrd kran och är inte motorn igång så är den med automatik stängd om den står i vågrätt läge.

Läsa handböcker eller "kolla runt" låter som något man borde praktisera oftare. Själv nöp jag bara bensinslangen med en klädnypa eftersom jag inte riktigt förstod mig på kranen eller vad det nu kunde va för nåt? När nypan låg på golvet i två delar dagen efter:eek: utan nåt större bensinspill :)hade jag lärt mig att kranen var vacuumstyrd. Sånt kommer man ihåg längre än om man läst det i en handbok.
 

MickeGSX1100F

New member
Läsa handböcker eller "kolla runt" låter som något man borde praktisera oftare. Själv nöp jag bara bensinslangen med en klädnypa eftersom jag inte riktigt förstod mig på kranen eller vad det nu kunde va för nåt? När nypan låg på golvet i två delar dagen efter:eek: utan nåt större bensinspill :)hade jag lärt mig att kranen var vacuumstyrd. Sånt kommer man ihåg längre än om man läst det i en handbok.
Haha ... ungefär vad jag tänkte göra först och det hade ju funkat det också, plus att det hade varit gjort nu :)
 
Top