Tändningslås Gixxer 1000 K2

Kyssen

New member
Hejsan!

Är det någon i vårt avlånga land som kan tipsa mig om vart jag kan köpa ett nytt tändningslås och kanske info om priser m.m. till min Gixxer 1000 K2.

Är det svårt att byta själv eller kanske bäst att låta en verkstad göra det :confused:

Ha det bra trots att våren känns långt borta :cool:
 

SuperRetard

New member
Jag håller på att byta på en CBR600 -97 nu.

Har du nyckeln kvar?
Sitter det med brytbult?
Är boxen kopplad till det så att du får elproblem om du byter eller är det bara mekanik på dem?
Startspärr?
Larm?
Monterad i övre kronan eller i ramen?

Några frågor att kolla först.

Jag har brottats en stund med hur man ska göra. Absolut bäst svar fick jag när jag rindge en Hondaverkstad och fick snacka med en av rävarna. Börja i den änden (fast Suzuki då;))!
 

Kyssen

New member
Jag håller på att byta på en CBR600 -97 nu.

Har du nyckeln kvar?
Sitter det med brytbult?
Är boxen kopplad till det så att du får elproblem om du byter eller är det bara mekanik på dem?
Startspärr?
Larm?
Monterad i övre kronan eller i ramen?

Några frågor att kolla först.

Jag har brottats en stund med hur man ska göra. Absolut bäst svar fick jag när jag rindge en Hondaverkstad och fick snacka med en av rävarna. Börja i den änden (fast Suzuki då;))!

Ja, jag har en nyckel kvar.
Brytbult:confused:
Vet ej!
Nej.
Nej.
Övre kronan!
 

SuperRetard

New member
Ja, jag har en nyckel kvar.
Brytbult:confused:
Vet ej!
Nej.
Nej.
Övre kronan!

"Klumpen" är förmodligen skruvad underifrån med brytbult (man drar tills skallen går av på bulten) Detta gör att du måste svetsa på en mutter, eller gänga i en gristapp eller lösa "gängandet" på nåt annat sätt.

Jag har ingen nyckel kvar, och får därför problem då styrlåset är i, och den ena bulten blir väldigt svår att komma åt. Ett problem mindre för dig.

Kablaget är nog inte så svårt att få bort, och få tillbaka rätt. Det stora issuet är att få bort styrlåset, de är som sagt liksom gjorda för att inte gå att plocka bort hur som helst.

Mitt tips är trots allt att du börjar med att ringa en bra meck, som gjort det förut. Dels för att få en uppfattning om det är nåt du grejar själv öht, del för att få facit på HUR du bör göra det från nån som har testat.

Lycka till! :)
 

Kyssen

New member
"Klumpen" är förmodligen skruvad underifrån med brytbult (man drar tills skallen går av på bulten) Detta gör att du måste svetsa på en mutter, eller gänga i en gristapp eller lösa "gängandet" på nåt annat sätt.

Jag har ingen nyckel kvar, och får därför problem då styrlåset är i, och den ena bulten blir väldigt svår att komma åt. Ett problem mindre för dig.

Kablaget är nog inte så svårt att få bort, och få tillbaka rätt. Det stora issuet är att få bort styrlåset, de är som sagt liksom gjorda för att inte gå att plocka bort hur som helst.

Mitt tips är trots allt att du börjar med att ringa en bra meck, som gjort det förut. Dels för att få en uppfattning om det är nåt du grejar själv öht, del för att få facit på HUR du bör göra det från nån som har testat.

Lycka till! :)

Tack Hund :)

Ska upp med hojen till verkstan nästa helg för lite andra saker och ska kolla med dom vad deras priser ligger på!
Lycka till med ditt arbete och tack för engagemanget :D

Ha de gott :)
 
Top