Syditalien

Skye

Kör Mycket!
http://www.youtube.com/watch?v=WfW5CRUnj3A

Fantastiska vägar att åka hoj på, tyvärr fick jag inte med mig min men hyrde en Piaggio och åkte runt.
Har ni vägarna förbi med hojen eller åker på semester, hyr något. En upplevelse med denna kuperade terräng.
Det svänger och går upp och ner och svänger igen. Inte undra på att Italienska cyklister kan trampa på i uppförsbacke.

Skulle gärna ta ner Varaderon bara för att åka på dessa vägar med min hoj men det är långt för att bara ta sig ner.
Så har ni inget för er 2011, ta er ner. Rekommenderas!!

Last edited:

DearHunter

New member
Tack för en fin film. Nu längtar man ner igen...tog en sväng i Grekland i somras. :)

Man liksom saknar de där plusgraderna, blå himmel och matdofterna ;)

Chopperbyggarn

New member
Vilken underbar film!!! Har inte varit i Italien men den väcker upp starka känslor av minnen från andra exotiska länder jag kört hoj i !!!:)

Anders.J

Skye

Kör Mycket!
Tackar för snälla och goa kommentarer. "Det värmde"
och mer film är på G som sagt.

DearHunter

New member
Ha, ha....helt underbart :D
Känns som om man är vid medelhavet fortfarande. :)

När man är där nere så handlar det verkligen om aktiv körning när trafikregler är rekommendationer och heldraget betyder flytta på dig.

Härligt att känna den sköna fartvinden, dofterna när man kör förbi restaurangerna..avgaserna...ljudet.. ''samspelet'' i trafiken där ingen blänger efter dig om man kör i badshorts :rolleyes: .

Ska ner till Spfanien och då blir det lite touring kring MAD-ride (Madrid)..:D.

Skye

Kör Mycket!
Helt riktigt Dearhunter.

Fick smälta in bland övriga trafikanter för att kunna hålla rytmen överhuvudtaget. Ta seden dit man kommer som sagt.

Att det var körning på en 100cc scooter och en hastighet på ca 50 km/h märktes inte. Större hoj hade bara gjort det bökigare men mer kräm vid omkörningar.....

DearHunter

New member
Man behöver inte många kubik för att ha det roligt på de smala och kurviga vägarna där nere i värmen. I Sverige så kör vi ''lok'' i jämförelse..

Härlig terapifilm i höstmörkret som närmar sig....

Skye

Kör Mycket!
Tackar igen!

Kanske ska göra en film från lokhytten men den blir nog rent ut sagt, gôôôrtråkig. inga svängar, inga händelser.

Ska vara om jag lyckas filma när man kör på en älg om det är ljust ute

DearHunter

New member
Tackar igen!

Kanske ska göra en film från lokhytten men den blir nog rent ut sagt, gôôôrtråkig. inga svängar, inga händelser.

Ska vara om jag lyckas filma när man kör på en älg om det är ljust ute

Soluppgång över ett snötäckt och soldränkt vinterlandskap i Nörrland med granskog som tynger av snö och i fjärran ser man fjäll. Himlen skiftar från rosa till blått och minus 30 grader ute. Du häller upp en varm kaffe i hytten och tar dej en macka...filma det :D...

Moddan

New member
F n vad man längtar till semestern när man ser filmen.2011 ska vi till Österike via Kutna hora och Cesky krumlov i Tjekien,men Italien verkar oxå grymt.Ska man till södra Italien bör man väl nästan ha det som huvudsemestermål (långt ord) för att hinna med utan allt för mycket stress.

Skye

Kör Mycket!
Soluppgång över ett snötäckt och soldränkt vinterlandskap i Nörrland med granskog som tynger av snö och i fjärran ser man fjäll. Himlen skiftar från rosa till blått och minus 30 grader ute. Du häller upp en varm kaffe i hytten och tar dej en macka...filma det :D...

Bytt arbetsgivare så hamnar inte i norr längre :( och vem vill se ett gråskitigt Göteborg runt 0-strecket

F n vad man längtar till semestern när man ser filmen.2011 ska vi till Österike via Kutna hora och Cesky krumlov i Tjekien,men Italien verkar oxå grymt.Ska man till södra Italien bör man väl nästan ha det som huvudsemestermål (långt ord) för att hinna med utan allt för mycket stress.
Går ju alltid att ta autozug så blir det mer tid över :)