Svensken som kidnappats i Mali?!

joakim.turesson

New member
Är det någon här inne som vet något mer om svensken som är kidnappad i Mali? Förutom att han heter Johan Gustafsson och är 37 år gammal. Vet någon vem som var hans reskamrat innan han kidnappades? Tacksam för all info!

Mvh/Joakim Turesson
 

Hampe

Skriver massor!
Har själv förvånat mig över den dundrande tystnaden i fallet med en svensk som kidnappats av en terrororganisation utan ha gjort något fel - medans andra som (felaktigt?) döms för att ha tagit sig in i ett land och påståtts främja terrorism får massivt support och media nationellt och internationellt.

Som jag har tolkat informationen kring Johan Gustafsson så vill man inte ha för mycket uppmärksamhet kring detta utan försöker tydligen ta sig fram på andra vägar. Jag hoppas innerligt att detta är sant och att det verkligen finns en grupp som agerar i killens bästa. Vi kan lugnt säga så här att har man fastnat hos AQM så är det bara ett stort lass pengar som funkar som nyckel. Kom ihåg att det var dessa banditer som lyckades flytta hela Dakarrallyt till en annan kontinent...

Det finns användare på The Hubb http://www.horizonsunlimited.com/hubb/ som har bra koll på regionen - jag har frågat några insatta vad dom vet och tror om just detta ärende.

För det kan ju inte vara så att massmedias ointresse beror på att det är en hojåkare som sitter i kläm...?




Hampe
 
Last edited:
Top