Svengelska på forumet

Romeo Patrick

New member
Hej! :) I navigeringsmenyn, eller ja, undermenyn till forum finns följande:
New PostsPrivate MessagesFAQCalendarCommunity Forum Actions Quick Links

Det är på engelska, medan allt annat är på svenska. Är det menat så?
 

Swedie

Administrator
Personal
Se om det inte är bättre nu! Tack för påminnelsen :) kommer lite uppdateringar då och då till språkpaketet för forumet.
 

gundj

New member
Låt forumet slumpmässigt byta språk, välj bland de europeiska språken så får man lite övning inför säsongens utflykter.
Jag ser fram mot en dag med sidorna på katalan.
 

Romeo Patrick

New member
Yes! Svenska nu :) "Blog this post" under varje användare, ovanför "Tack för detta inlägg" och "Blog" längst upp på sidan fattas det ett g till blogg.

Datumen när man skriver ett inlägg är lite knas. igår, %23:%Feb

Regdatum också som syns i inläggen: Reg.datum %b %2012

Om man klickar på "Avancerad sökning"

Så står det: Blog Comments, Articles, Blog Entries och klickar till höger om nyckelord i rullgardinslisten står det "Search titles only".

Samt "post thanks / like" Tack (Given) etc..
 
Last edited:

Chopperbyggarn

New member
Dobrio Utra chera'a'!
Es asi sverige se ve i verkligheten agora. Sueco mixed with Ingles and blandat med dialecto. Who bryr sig?

Det är dagens Sverige, svenska blandat med engelska....och ibland danska och andra intressanta språk:p

Merci.

Das vidanja!

Anders.J
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Yes! Svenska nu :) "Blog this post" under varje användare, ovanför "Tack för detta inlägg" och "Blog" längst upp på sidan fattas det ett g till blogg.

Datumen när man skriver ett inlägg är lite knas. igår, %23:%Feb

Regdatum också som syns i inläggen: Reg.datum %b %2012

Om man klickar på "Avancerad sökning"

Så står det: Blog Comments, Articles, Blog Entries och klickar till höger om nyckelord i rullgardinslisten står det "Search titles only".

Samt "post thanks / like" Tack (Given) etc..

Tack! Fann ett par till översättningar. Så nu ska det mesta vara översatt!
 

Swedie

Administrator
Personal
Senast redigerat av Chopperbyggarn den igår klockan 11:55. Anledning: Felstavat på Guarani

Det där är en bugg tyvärr pga dagens och gårdagens datum visas som igår och och idag istället för ett fullt datum i siffror. Inget jag kan göra något åt, utan det för bli en ny version av forumet som fixar detta isåfall.

Tar inte illa upp alls! Bara bra att vi åtgärdar sånt här!
 

Herr Fuggle

New member
Gäss! Vi är alla Amerikaner!;)

Och vi får inte bry oss om vårt språk. Då kan man bli kallad det absolut värsta.

Språk polis!:D Alla gillar sär skrivningar:wink:
 

Hojkul!

New member
Under avataren ses följande:

Reg.datum May 2011
Ort Sthlm
Inlägg 182
Post Thanks / Like

På svenska heter månaden Maj.
Och varför "Post Thanks / Like" på engelska?

Vilken är förresten skillnaden mellan att gilla ett inlägg och att tacka för detta inlägg. Att tacka för ett inlägg har väl rimligen samma innebörd som att gilla det?
 

Swedie

Administrator
Personal
Det är ett plugin det där som är Engelska från början. Svårt att översätta precis varje liten textbit, men jag har fixat lite nu :)

Tacka och Gilla kan ha olika funktioner i en tråd, men helt klart kan det vara förvirrande. Frågan är då om det ena ska inaktiveras.

Jag tror jag väljer att inaktivera "Tacka". Då gilla är generellt mer känt.
 

Jalooja

New member
privjet.. Anders ei ole yhtän proplema kieliten kas njemas problemas ,

:lemon::p
:)
Dobrio Utra chera'a'!
Es asi sverige se ve i verkligheten agora. Sueco mixed with Ingles and blandat med dialecto. Who bryr sig?

Det är dagens Sverige, svenska blandat med engelska....och ibland danska och andra intressanta språk:p

Merci.

Das vidanja!

Anders.J
 
Top