Svara på en enkät

Maria Nordqvist

Super Moderator
FEMA behöver hjälp av motorcyklister från hela Europa! Du kan bidra genom att besvara en enkät. Den handlar om ny teknologi för motorcyklar och är en del av projektet Saferider. Enkäten ska besvaras senast 31 juli, består av 55 frågor och tar omkring 10 minuter att besvara. Den är på engelska och du hittar den och mer info här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=4424

Marie

Banned
Varför skrämma bort folk från enkäten?

FEMA behöver hjälp av motorcyklister från hela Europa! Du kan bidra genom att besvara en enkät. Den handlar om ny teknologi för motorcyklar och är en del av projektet Saferider. Enkäten ska besvaras senast 31 juli, består av 55 frågor och tar omkring 10 minuter att besvara. Den är på engelska och du hittar den och mer info här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=4424

Varför säger du att enkäten är på engelska?

Som tur var, var jag nyfiken och undersökte saken genom att följa länkarna trots att jag inte behärskar de dimhöljda öarnas urtidsläten. Jag upptäckte då att enkäten finns även på Tyska, Franska, Grekiska, Italienska och Spanska!

Alltså var saken BIFF! Jag kunde besvara enkäten trots din avskräckande påannonsering!

Maru

New member
Varför säger du att enkäten är på engelska?

Som tur var, var jag nyfiken och undersökte saken genom att följa länkarna trots att jag inte behärskar de dimhöljda öarnas urtidsläten. Jag upptäckte då att enkäten finns även på Tyska, Franska, Grekiska, Italienska och Spanska!

Alltså var saken BIFF! Jag kunde besvara enkäten trots din avskräckande påannonsering!

Att du bara orkar.....

Sad Glad

New member
Det var ingen rolig enkät. Den kändes mer anpassad för bilar än för motorcyklar. De flesta systemen de frågade om kändes väldigt onödiga just för att jag inte vet hur fan de skall få plats på hojen.

Maru

New member
Det var ingen rolig enkät. Den kändes mer anpassad för bilar än för motorcyklar. De flesta systemen de frågade om kändes väldigt onödiga just för att jag inte vet hur fan de skall få plats på hojen.

Större hojar i framtid...nej tack. Litet och lätt ska det va.:D

Hörde något om ett system liknande GPS som ska kunna vissa din exakta position och även kunna räkna ut din hastighet..:eek:..vänta nu, där blev det helt plötsligt tråkigt.

jan-olovj

Active member

Jag håller med, kan även bero på ej tillräcklig spåkkunskap. Två saker borde alla hojar vara utrustade med det är ABS och något system som visar att här kommer en motorcykel.

Jan-Olov

Sad Glad

New member
Jag håller med, kan även bero på ej tillräcklig spåkkunskap. Två saker borde alla hojar vara utrustade med det är ABS och något system som visar att här kommer en motorcykel.

Jan-Olov

Ja, ABS tyckte jag var absolut nödvändigt! I övrigt så tycker jag att om ett fordon endast har ett framlyse och endast två hjul, så bör man betrakta det som en motorcykel.

Fast mopeder o dylikt kunde väl kanske ha gula lysen så man kan urskilja dem? Finns säkert nån bra anledning till varför inte det går iofs...

Marie

Banned
Jag för min del tycker att det enda som behövs på en mc är bra drivlina (motor-frikoppling-växellåda-kardan-slutväxel), två hjul med varsin effektiv skivbroms, styre, signalhorn, backspeglar, centralstöd, fjädring och normal belysning. All teknisk lull-lull (navigatorer, varningssystem för ditten och datten samt ABS) både kan och vill jag slippa ha på hojen. Jag är inte beredd att betala en enda krona extra för sådan skit och om den finns ändå, skall den vara avstängbar.

Maria Nordqvist

Super Moderator
Det handlar om ett forskningsprojekt som undersöker vad man kan ha på en mc. 6 förare kommer att testa utrustning. Det är inte säkert att något av detta kommer att finnas på mc i framtiden. FEMA är med för att representera brukarna och komma med input ur det perspektivet.