suzukiförsäkring

chicken

New member
till alla märkesbröders stora glädje kan jag medd att det nu finns en märkesförs för suzuki:D när jag ringde o kolla var den ca 50% billigare än min nuvarande(smc"s sporthojförs)..jag lägger iaf hellre surt förvärvade slantar på en uppsättning däck extra,o soppa,än en onödigt dyr förs:rolleyes:.
 

Red Bandit

New member
Kul för dej

till alla märkesbröders stora glädje kan jag medd att det nu finns en märkesförs för suzuki:D när jag ringde o kolla var den ca 50% billigare än min nuvarande(smc"s sporthojförs)..jag lägger iaf hellre surt förvärvade slantar på en uppsättning däck extra,o soppa,än en onödigt dyr förs:rolleyes:.

Det kan slå väldigt olika, minst sagt. För min Bandit skulle bli 1200 kr extra jämfört med MF. Glädjande var då att Folsams SMCförsäkring skulle sänka min premie med nästan 700 kr med ung. samma vilkor.

-Snart är det vår.//Niklas
 
B

Batman

Guest
Suzukiförsäkring

Hej Chicken!
Hur aktuella är dina uppgifter och kan du länka till dom uppgifter du har, jag ringde www.suzukiförsäkring.com och det blir IF:s hemsida men efter ett telefonsamtal kommer dom att lägga ner suzukiförsäkringen vid april i år och dom kunde inte lämna någon offert till mig. Dom hänvisade till "Folkskam" men efter ännu ett telesamtal (folksam bollnäskontoret) försäkrar dom inte motorcyklar. Jag har Bilsport och mc och jag har erövrat den hedervärda titeln senior så betalar jag 2700 kr, har jag missat något i dina uppgifter?
 

Leif H..oj

New member
Hej Chicken!
.....ringde www.suzukiförsäkring.com och det blir IF:s hemsida men efter ett telefonsamtal kommer dom att lägga ner suzukiförsäkringen vid april i år

Du har hamnat helt fel. If Suzuki är bara bilförsäkringar.

www.suzukimcforsakring.se är den får våra försäkringar med mc. Länsförsäkringar har den speciellt. Kolla också med vanliga LF fordonsförsäkringar för det gjorde jag och när man har andra försäkringar hos dom så blir det ju paketpris. Märkesförsäkringen blev 42 kronor dyrare helår för min Volusia än deras vanliga icke-märkesförsäkring. Men det är så individuellt, hojens ålder och din ålder och boplats.

Ring alltså rätt bolag............

- Leif
 
B

Batman

Guest
Suzukiförsäkring

Hej Leif H och tack för informationen, det är väl därför det är viktigt att man www.länkar.se till den infon man hämtar saker ifrån. Jag fick en dubblering av min försäkring på LF:s hemsida och då behåller jag Bilsport och mc.
MVH
Micke
 

glider

New member
Kanon, tack för länken!
Ganska intressant att jämföra vad ålder på både mig och hojen spelar roll. Läge att vara taktisk när man byter hoj och man tänker lite på modellåren.
 

hamre

Member
Det var ett dyrt alternativ till Bilsport och MC, skulle bli 3631:- istället för 1600:- som jag betalar nu.
 

Konrad1

New member
Vad jag hört så är det Länsförsäkringar som i fortsättningen ska ha Suzukis märkesförsäkring.
 

anders r

Member
Det är länsförsäkringar som står bakom Suzukis märkesförsäkring from 1/1 2009. Själv sänker jag min premie med 3000 kr jämfört med bilsport o mc och 1300 jämfört med folksams årsförsäkring.
 
Top