Suzuki GSX 1100 F -92

Crister

New member
Hur avluftar jag hydrauliken till frikopplingen på min Suzuki GSX 1100
Jag har haft hydraulslangen bortkopplad vid växellådan och då troligen fått luft i systemet, F:confused:
 
Last edited:

Zopilote

New member
Kopplingar kan vara lite tjuriga att lufta, eftersom det inte blir något riktigt "mothåll" i slavcylindern.
Jag rekommenderar att du köper en 50ml sköljspruta på apoteket och trycker i ny bromsvätska "bakvägen" med den. Töm behållaren på styret först så det inte svämmar över, och var noga med att du inte öppnar luftnippeln på slavcylindern för mycket så det slinker in luft via gängan.
 

jan-olovj

Active member
En vanlig gammeldax oljekanna med pump funkar oxså, den har fördelen med att orka ge ett högre tryck.

Jan-Olov
 

Crister

New member
Tack för tipset, jag köpte en skjöljspruta på apoteket som du sa ( 20 mg ) därefter fyllde jag systemet baklänges genom luftventilen, och därefter luftatade jag ett bra tag och nu är jag återigen ute på vägarna igen. Tack återigen ;)
 

MickeGSX1100F

New member
Tack för bra tips till luftningen av kopplingen, en fråga bara om det kan ha samband med att kopplingen tar lite dåligt? Hojen börjar driva när man lägger i växel, lite mer när den är kall.

Fick ett tips om att byta motoroljan, att det kunde påverka funktionen eller om hojen inte varit igång på ett tag!

Micke
 
Top