suzuki gsx 1100 E-1980

svenka

New member
Hej!
Har någon tipps på varför inte cykeln går på alla fyra cyl. andra cyl från v.vill inte tända å brumma. jag har blå gnissta bränsle får den kompritionen ligger imellan 8 till 8.5 kg på alla men ??????? de e int lustigt man ta sig en ibland!!!!!! hur går man vidare mvh svenka::eek
 

Hasse

New member
om

Hej!
Har någon tipps på varför inte cykeln går på alla fyra cyl. andra cyl från v.vill inte tända å brumma. jag har blå gnissta bränsle får den kompritionen ligger imellan 8 till 8.5 kg på alla men ??????? de e int lustigt man ta sig en ibland!!!!!! hur går man vidare mvh svenka::eek

Hur har du det med luftfiltret, kanske är lite på gränsen?
Gammal soppa ?
Testa och skifta stiften , kablar kanske för dålig gnista på 2:a cyl
 

svenka

New member
Hur har du det med luftfiltret, kanske är lite på gränsen?
Gammal soppa ?
Testa och skifta stiften , kablar kanske för dålig gnista på 2:a cyl

Hej hasse tack för du tog dig tid o svara!
jag har haft loss o rengjort förgasarna 3ggr, tanken är rengjord bränsle är bytt den kan komma ibland med mkt varv på fjärde cylindern men lägger av med mindre varv , låg farts munstyckena har jag rengjort flera ggr, vet inte om det kan vara nån ström spole eller tänd spole??????????? mvh svenka
 

Hasse

New member
Hej hasse tack för du tog dig tid o svara!
jag har haft loss o rengjort förgasarna 3ggr, tanken är rengjord bränsle är bytt den kan komma ibland med mkt varv på fjärde cylindern men lägger av med mindre varv , låg farts munstyckena har jag rengjort flera ggr, vet inte om det kan vara nån ström spole eller tänd spole??????????? mvh svenka

hejsan !
Då borde den väl inte funka så bra på någon cylinder
Jag skulle byta stift kolla /byta kablar och putsa anslutningar skitnoga
allra först. I synnerhet till cyl. 2
 

Inge K.

New member
Hei!

Jeg kjenner ikke opplegget med kontakter og lignende for tenningsanlegget på din modell.
Men på tidligere modeller av Suzuki lot det seg gjøre å koble om på coilene, ved mistanke
om dårlig forbindelse mellom coil/tennplugg ev. feil internt i coilen, for å se om feilen flyttet
seg til en annen sylinder.
Noe annet som kan volde problemer er og selve tennplugghetten, samt dens forbindelse mot
kabelen.
En mindre sannsynlig årsak kan være innsugslekkasje mellom forgasser og sylindertopp, men
etter din beskrivelse av hvordan motoren oppfører seg må den være så betydelig at den er
godt hørbar, men det er jo fort gjort å sjekke ut med en dusj startgass.
Samt at pluggen på aktuell sylinder bør bli betydelig lysere enn de øvrige (når du får den
sylinderen til å tenne) p.g.a. magrere blanding, men er den stort sett rå av bensin er nok
et tenningsproblem først og fremst å mistenke.

Mvh. Inge K.
 

svenka

New member
Ja hej igen!
tackar för svaren!
jag har bytt stift o det blir ingen nämn värd skillnad!
jag har även varit på tänd kabeln från tändspolen, kasst bytt tänd hattar
ja har spanat lite extra på insugs gummit! ska prova med start gas !!!!
vi testar kör lungt ni som har ngt att åka med!! mvh svenka
 

Inge K.

New member
Hei igjen!

Med hensyn til eventuell dårlig forbindelse mellom coil/tennplugg ev. feil internt i coilen ser jeg
og en enklere løsning enn den jeg tidligere nevnte.
Samme coil forsyner sylinder 2 og 3 med tennspenning, og ved å bytte om på tennkablene for
disse sylinderne kan du eliminere ev. konstantere om du har feil ved coil/forbindelse, alt etter
om feilen flytter seg til sylinder nr. 3 eller ikke.
Lykke til!

Mvh. Inge K.
 

Jobio

New member
1: Dålig tändspole
2: Dålig tändspole
3: Dåligt batteri/Laddning
4:Inget bränsle?

Bara mina gissningar, men det där med att den kommer ibland på höga varv känns som en tändspole.

Bara för att du har blå gnista på tändstiftet betyder det inte att du får det när det sitter i,under kompression ändras förutsättningarna. Börja med att byta alla stift, sen fortsätter du felsökningen med tänkablar, tändspolar, bränsle osv..
 

svenka

New member
Hej igen!
tackar för svaren!
det verkade som att det var tändspolen var o lånade en från en annan cykel å då funkade även den fjärde cylindern Tackar än en gång ta det lungt mvh svenka
 
Top