mr_sundstrom
New member
Tja!
Jag har ett problem...
Jag satte nyss på en ny ljuddämpare på hojen, men nu går den som en gammal röv... Efter en kort stunds körning börjar den hacka och bete sig allmänt konstigt för att till slut stanna.. Och vid inbromsningar (när man frikopplar) så sjunker varvtalet så lågt att hojen dör...
När jag ställer bränslekranen i PRI:läget så verkar det som att den går bättre men jag vet inte om detta bara är inbillning, dessutom läste jag att man inte ska köra i det läget alls.
Jag har letat i forumet och jag tycker det låter mest troligt att jag ska ställa nålarna i förgasaren.
Hur gör man nu detta på min modell...?
Jag kanske ska nämna att den gick som en klocka innan bytet...
Någon kanske kan länka till en tråd som berör detta ämne..
Tack /Markus
Edit:Skulle kanske nämna att den är svårstartad efter att den har dött...
Jag har ett problem...
Jag satte nyss på en ny ljuddämpare på hojen, men nu går den som en gammal röv... Efter en kort stunds körning börjar den hacka och bete sig allmänt konstigt för att till slut stanna.. Och vid inbromsningar (när man frikopplar) så sjunker varvtalet så lågt att hojen dör...
När jag ställer bränslekranen i PRI:läget så verkar det som att den går bättre men jag vet inte om detta bara är inbillning, dessutom läste jag att man inte ska köra i det läget alls.
Jag har letat i forumet och jag tycker det låter mest troligt att jag ska ställa nålarna i förgasaren.
Hur gör man nu detta på min modell...?
Jag kanske ska nämna att den gick som en klocka innan bytet...
Någon kanske kan länka till en tråd som berör detta ämne..
Tack /Markus
Edit:Skulle kanske nämna att den är svårstartad efter att den har dött...