Suzuki GS500F dör efter en kort stund...

mr_sundstrom

New member
Tja!

Jag har ett problem...

Jag satte nyss på en ny ljuddämpare på hojen, men nu går den som en gammal röv... Efter en kort stunds körning börjar den hacka och bete sig allmänt konstigt för att till slut stanna.. Och vid inbromsningar (när man frikopplar) så sjunker varvtalet så lågt att hojen dör...

När jag ställer bränslekranen i PRI:läget så verkar det som att den går bättre men jag vet inte om detta bara är inbillning, dessutom läste jag att man inte ska köra i det läget alls.

Jag har letat i forumet och jag tycker det låter mest troligt att jag ska ställa nålarna i förgasaren.

Hur gör man nu detta på min modell...?

Jag kanske ska nämna att den gick som en klocka innan bytet...


Någon kanske kan länka till en tråd som berör detta ämne..

Tack /Markus

Edit:Skulle kanske nämna att den är svårstartad efter att den har dött...
 

Ansod

New member
Är det fixat?

Går den bra när du har soppakranen i PRI-läget är det bara att köra. Det som du måste komma ihåg när du kört färdigt är att vrida om kranen i ett annat läge annars rinner det ner bensin i motorn. PRI-läget används när det blivit något fel så att kranen inte öppnas av det vakum som bildas i förgasarna när du kör motorn. Felen kan vara att slangen inte sluter tätt eller att embranet i kranen behöver bytas. B:confused:ehövde du lossa tanken?
 

Esquire

New member
Felaktig bränsle-/luftblandning. Låter det som. Går den bra om du sätter dit originalljudämparen igen?

PRI är ett läge som ställer soppakranen i helt öppet läge (antar att du har lägena ON, PRI och RES). I normala fall så ska soppakranen i ON-läge styras av förgasarna. Så det är alltså antagligen då något fel med vaumet, som kanske inte har märkts med originalljuddämparen, plus en felaktig bestyckning och kombinationen får din hoj att g dåligt.

Kanske? :confused:
 
Top