styre

• Thread starter honda cbf 500
  • Start date
H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Om man vill sänka styret med någon centimeter, går det göra det med enkla medel eller krävs det större modifikationer?

Mvh

Amir

H

honda cbf 500

Guest
Det krävs inte gaffelbyte? Det räcker alltså med att byta styre? Amir

lime

Skriver inte
Problemet kan vara att om du sänker styret så riskerar det att ta i på fel ställe. Har man däremot lite mer plats så går det oftast att vinkla om, sätta ett annat styre eller andra fästen för att få det lite lägre.

Vilken hoj pratar vi om?

H

honda cbf 500

Guest
jag har provkört honda ntv deauville 700 och tycker att styret sitter för högt. Vinkeln i sig är bra men styret sitter för högt. Ska provistta kompisens deauville 650 för att se om den är bättre.

En person har sagt till mig att framgaffeln måste bytas och det låter som mkt besvär. Bättre att välja en annan hoj.

//Amir

Problemet kan vara att om du sänker styret så riskerar det att ta i på fel ställe. Har man däremot lite mer plats så går det oftast att vinkla om, sätta ett annat styre eller andra fästen för att få det lite lägre.

Vilken hoj pratar vi om?

Bighoj

New member
jag har provkört honda ntv deauville 700 och tycker att styret sitter för högt. Vinkeln i sig är bra men styret sitter för högt. Ska provistta kompisens deauville 650 för att se om den är bättre.

En person har sagt till mig att framgaffeln måste bytas och det låter som mkt besvär. Bättre att välja en annan hoj.

//Amir

Jag skulle nog provat med ett lite lägre styre och i synnerhet om du gillar hojen i övrigt.Det är ju synd om det bara hänger på styret för att cykeln ska passa dig.Skulle kollat med någon mc firma för att höra vad dom har att erbjuda.Går inte NT 700 att höja lite i sadeln,eller du har den högst upp ?

H

honda cbf 500

Guest
Jag vet inte vad det finns för justerings möjligheter på 650 och 700 modellen. // Amir