Ölänningen
New member
Enligt papper så har min Honda CBR 1000F -87 100hkr. Har sett att -89 och uppåt har 135 hkr. Finns det någon strypning på -87 och om kan någon berätta var den sitter. I förgasarna eller ljuddämparna?
Enligt papper så har min Honda CBR 1000F -87 100hkr. Har sett att -89 och uppåt har 135 hkr. Finns det någon strypning på -87 och om kan någon berätta var den sitter. I förgasarna eller ljuddämparna?![]()
Enligt papper så har min Honda CBR 1000F -87 100hkr. Har sett att -89 och uppåt har 135 hkr. Finns det någon strypning på -87 och om kan någon berätta var den sitter. I förgasarna eller ljuddämparna?![]()
Är osäker men tror att motorerna inte skiljer sig mellan -87 och -89 så de 35 hkr måste finnas någonstans på vägen. Det var därför jag undrade om det fanns någon strypning på -87.
En fråga till Linjus. Behöver man byta några munstycken efter ingreppet?
Tack då blev det lite klarare.Det brukar inte behövas. Jag tror inte att man ändrade något på munstyckena när dom togs in Sverige. Är den strypt och du tar bort eländet kommer du att märka bra skillnad. Sen kan man ju alltid laborera lite med munstyckena om man vill få ut max ur maskinen, som alltidMen dom pinnar på rätt så bra ändå även med folk bakpå.
Det brukar inte behövas. Jag tror inte att man ändrade något på munstyckena när dom togs in Sverige. Är den strypt och du tar bort eländet kommer du att märka bra skillnad. Sen kan man ju alltid laborera lite med munstyckena om man vill få ut max ur maskinen, som alltidMen dom pinnar på rätt så bra ändå även med folk bakpå.
Du ska ta lös klamrarna på både insug och mot luftburk. Sedan kan det gå lättare om du lossar skruvarna som håller luftburken på plats. Då kan man flytta luftburken något bakåt så blir det mer plats för händerna. Häll varmt vatten på insugsgummina så blir dom lite smidigare. Sen är det bara att bända. Använd ex.vis den där platta änden på hjulbultskaftet i bilen att bända med.
Du ska ta lös klamrarna på både insug och mot luftburk. Sedan kan det gå lättare om du lossar skruvarna som håller luftburken på plats. Då kan man flytta luftburken något bakåt så blir det mer plats för händerna. Häll varmt vatten på insugsgummina så blir dom lite smidigare. Sen är det bara att bända. Använd ex.vis den där platta änden på hjulbultskaftet i bilen att bända med.
Tack det lyckades med användandet av lite våld.
Den var strypt men den är nu borttagen. Får testa skillnaden i kväll??Nu den stora frågan: Var den strypt eller inte? Insugsgummina ska ha samma innerdiameter som ytterdiametern på förgasarhalsen, hela vägen in i cylindern.
Okey! Provkörninen klar. Verkar rapp och fin förutom att något har hänt. Har mycket sämre motorbroms än tidigar samt att den blev väldigt "bluddrig" vid gassläpp. Någon ide om vad det kan vara?
Ursäkta att jag inte varit med på ett tag. Har/är lite krasslig. Blodpumpen ville inte vara med riktigt.
Det du beskriver följer med på köpet.Jag vet en del andra maskiner med samma fenomen men dom har inte brytt sig. Har inte dom problemen(?) själv. Kan hjälpa med lite luftjustering för gassläppets skull. kan vara ide att rensa avgasrören åxå.
kul att du märkte skillnad till det bättre![]()