Storsjön Runt 2008

Pärallan

Member
Hej!
Jag vill här tipsa om SMC Jämtlands evenemang Storsjön Runt den 9 Augusti.
Det kommer bli fina priser som lottas ut på startkorten.
Kolla in våran hemsida för info.
 

El Lobo

New member
Storsjön Runt

Hej!
Jag vill här tipsa om SMC Jämtlands evenemang Storsjön Runt den 9 Augusti.
Det kommer bli fina priser som lottas ut på startkorten.
Kolla in våran hemsida för info.

:confused: Det är väldigt svårt att hitta någon information, på internet, om Storsjön Runt. Det enda jag lyckats hitta är datum, klockslag och startplats. Ska man anmäla sig i förväg? Vilka möjligheter finns att få mat? Åt vilket håll åker man runt sjön? m.m.
// El Lobo
 

Leif H..oj

New member
Jag kan tänka mig att åka upp till Jämtland för att köra Storsjön runt, när man ändå har semester och tänker köra en tur uppåt Duved och Handöl.

Jag har hört talas om den här mc-sjöturen men vet inte alls hur upplägget är.

Eftersom man bor 20 mil bort så bör man kanske åka upp dan innan och få sova ut före rundan. Jag är också nyfiken på upplägg med mat, om man betalar någon startavgift och om det händer nåt om kvällen :confused:

Emotser info här tack så kommer jag troligen upp, kanske med nån fler också.
 

Pärallan

Member
Res Info

Anmälan och Start sker vid travparkeringen i Östersund. Pengar som vi får in vid detta arrengemang skänks sedan till ett välgörnade ändamål i Jämtland, i år har Storsjön Runt redan skänkt 10.000:- till Bikers mot våld mot kvinnor som HDCS & Lazy Dogs samlade in, resterande belopp från årets överskott går till Fibromyalgi Förbundet. Det kommer att finnas mat vid målgång och även vid en av de tre stationerna som är efter vägen, det första stoppet är i Marieby sedan i Svenstavik och i Hallen.
Kom gärna i tid till start då det kan bli lite trångt vid anmälan.
Med Soliga Hälsningar
 

Pärallan

Member
:confused: Det är väldigt svårt att hitta någon information, på internet, om Storsjön Runt. Det enda jag lyckats hitta är datum, klockslag och startplats. Ska man anmäla sig i förväg? Vilka möjligheter finns att få mat? Åt vilket håll åker man runt sjön? m.m.
// El Lobo

Jag skall prata med Webmaster om att lägga in mer info på hemsidan.
 

El Lobo

New member
Dåligt med reklam

Konstigt att det görs så dåligt med reklam för ett så stort arrangemang! Har försökt hitta info på massor av ställen men misslyckats. Skönt att någon svarar här i alla fall.
// El Lobo
 

Pärallan

Member
Konstigt att det görs så dåligt med reklam för ett så stort arrangemang! Har försökt hitta info på massor av ställen men misslyckats. Skönt att någon svarar här i alla fall.
// El Lobo

Reklamkostnaden har medvetet hållits nere för att kunna få till ett så bra överskott som möjligt...
 

El Lobo

New member
Reklam för Storsjön Runt

Reklamkostnaden har medvetet hållits nere för att kunna få till ett så bra överskott som möjligt...

Mer reklam ger fler deltagare som ger större intäkter!

Det kostar ju inget att lägga in komplett, informativ text på SMC:s hemsida. Där står fortfarande inget mer än datum och starttid.

Det finns många MC-portaler och liknande där det är gratis att lägga in MC-träffar och arrangemang.
 

Pärallan

Member
Stort Tack!

Ett stort tack till er alla som deltog i årets upplaga av Storsjön Runt:).
Det var lite färre deltagare än i fjol men det får vi skylla meteorologerna som hotat med regn för, men som tur var blev det inget.
Vi var 162st deltagare vilket gör att vi kunde skänka 10000:- till Bikers mot våld mot kvinnor och 6200:- till fibromyalgi förbundet.
Tack än en gång och hoppas att vi ses nästa år.
 

El Lobo

New member
Hog Valley MC tackar för ett väl genomfört och trevligt arrangemang! Vi ser fram mot ett Storsjön Runt även nästa år.
// El Lobo :)
 
Top