Stora upplevelser på nära håll!

Hans

New member
Som sagt, du måste inte alltid åka långt bort för stora upplevelser med din MC. Jag och tio vänner gjorde i somras en veckolång resa till Norge och norska atlantkusten. Vi fick en underbar tur med härliga kurviga MC vägar och samtidigt fantastiska vyer och sevärdheter. Något av det mest fantastiska är att vägarna var näst intill tomma på bilister och vi fick ha alla underbara vägar nästan för oss själva :) Resan gjordes andra veckan i augusti och det minskar turisttrafiken något men den stora orsaken är att vi valde vägar utanför de stora trafikstråken. Du kan läsa mer om denna resa på nednastående adress: http://www.mctouring.se/mctour/index.php?option=content&task=view&id=106&Itemid=35

Hög tid att planera inför nästa barmarkssäsong :) // Hans
 
Last edited:

Marie

Banned
Jodå, Norge är säkert fantastiskt, men det är så in i vassen långt bort, i varje fall härifrån, och åtminstone känslomässigt. Rent objektivt är det väl bortåt 55 mil bara till Oslo, och åker man då åt "rätt" håll i stället så är man i Hannover, alltså nästan i Harz. Sen är ju Norge svindyrt, och dessutom kallt och fuktigt jämfört med alpländerna. Man kör ju till Österrike på en dag härifrån, och tack vare den sämre vägstandarden norröver kommer man inte nämnvärt förbi Oslo första dan heller.....
Nej för mig känns det faktiskt som om jag hade Alperna närmare än den norska fjällvärlden....
/Marie
 

Hans

New member
Jodå, Norge är säkert fantastiskt, men det är så in i vassen långt bort ....
/Marie

Förvisso, förvisso! Sverige är ett avlångt land och det betyder stora skillnader i avstånd åt olika håll. Själv har jag över 70 mil till ditt Skåne och kör jag 70 mil in i Norge så hamnar jag långt norr om Trondheim. Och visst Norge är ett dyrt land men faktiskt inte så farligt när det gäller Hytte-boende och mat om du fixar till käket själv och då gärna i glada vänners lag :) En BigMac för 65 Norska är ingen riktig höjdare och definitivt något du kan hoppa över :(
 

Marie

Banned
Förvisso, förvisso! Sverige är ett avlångt land och det betyder stora skillnader i avstånd åt olika håll. Själv har jag över 70 mil till ditt Skåne och kör jag 70 mil in i Norge så hamnar jag långt norr om Trondheim. Och visst Norge är ett dyrt land men faktiskt inte så farligt när det gäller Hytte-boende och mat om du fixar till käket själv och då gärna i glada vänners lag :) En BigMac för 65 Norska är ingen riktig höjdare och definitivt något du kan hoppa över :(
Ja senast jag var i Norge var 1975. Det vete katten om man ändå inte borde hälsa på där nån gång.....
/Marie
 
Top