stomi och hojåkning.

div900

New member
Är det bara jag som har stomi och åker hoj? Då detta blir min första säsong på hojen med stomi vill jag ha tips om kläder och skydd som funkar.

Ove 60+

Active member
Är det bara jag som har stomi och åker hoj? Då detta blir min första säsong på hojen med stomi vill jag ha tips om kläder och skydd som funkar.

:) Klart att du kommer att få det att funka att köra hoj. Det framgår inte om det är din första säsong med MC eller om du kört innan stomin.

Jag skulle mog rekommendera att du tittar på kläder av textil av 2 anledningar: Dels tvättbarhet om det skulle råka bli läckage, dels att jag har en känsla av att det går lättare att hitta textilbrallor med skärning som ger plats för påse.

Pga att stomierna kan hamna på olika ställen så finns nog bara den möjligheten att du får prova dig fram och viktigt är då att du provsitter i körställning och kollar hur det blir då.

:rolleyes: Nej jag har inte stomi men har varit i kontakt med flera som haft så jag tror mig förstå lite av problemen. ;)

div900

New member
Tack för tipset .Jag har åkt mycket hoj innan stomin,fick återfall för tredjegången -03 då jag köpte min diversion ny.