Gubbrejsarn
New member
Skriver i sin rapport att 72 av 74 motorcyklister skulle överlevt sin olycka om de suttit i bil.
De skriver också att vi INTE utmärker oss med att köra för fort!
Så olyckorna kan alltså relateras till annat än att farten dödar!
Närmiljön vid vägarna med fasta hinder, mc-ovänliga mitt- och kanträcken, standarden på vägbanan mm.
Jag väntar ivrigt på den allvetande mogulen Claes Tingwalls bortförklaring...hans mantra är ju att det är FARTEN, bara FARTEN olyckorna beror på.
Nu visar det sig, Gud förbjude, att det finns andra utgiftskrävande förklaringar och ett ansvar HAN ska leva upp till.
Men troligast är att han kommer att hålla helt tyst och låta SIKA-utredningen falla i glömska, så han kan fortsätta sitt vanliga korståg när folk har glömt.
Snälla SMC, låt honom inte komma undan! Intervjua honom medans det är färskt.
De skriver också att vi INTE utmärker oss med att köra för fort!
Så olyckorna kan alltså relateras till annat än att farten dödar!
Närmiljön vid vägarna med fasta hinder, mc-ovänliga mitt- och kanträcken, standarden på vägbanan mm.
Jag väntar ivrigt på den allvetande mogulen Claes Tingwalls bortförklaring...hans mantra är ju att det är FARTEN, bara FARTEN olyckorna beror på.
Nu visar det sig, Gud förbjude, att det finns andra utgiftskrävande förklaringar och ett ansvar HAN ska leva upp till.
Men troligast är att han kommer att hålla helt tyst och låta SIKA-utredningen falla i glömska, så han kan fortsätta sitt vanliga korståg när folk har glömt.
Snälla SMC, låt honom inte komma undan! Intervjua honom medans det är färskt.