Startmotor XVS 1100 A

tureborgaren

New member
View attachment 6307Hej ! Undrar om någon vet var man kan köpa ett vridstopp till startmotorn XVS 1100 A. Detkan ju bli så att de klena M6 bultarna inte håller emot utan vrider sig. Twisted bolts, såg eländet på You tube. Hade varit bra att förekomma detta. Mvh Tureborgaren. Om någon vet något, så går det att ringa till mig också. 0708-375672 :confused:
 
Last edited:

jan-olovj

Active member
Prova rostfria dom är lite starkare eller riktiga stålbultar fast dom är inte särskilt snygga.
 

dalis

New member
Har detta verkligen med styrkan i bultarna att göra??
Ser ut som en sjukt dålig konstruktion...och varför ser man hela bultens gänga på bilden.
Vridkrafterna som uppstår kan inte stoppas av så långa "ogajdade" skruvar..nåt är fel.
 

jan-olovj

Active member
Har detta verkligen med styrkan i bultarna att göra??
Ser ut som en sjukt dålig konstruktion...och varför ser man hela bultens gänga på bilden.
Vridkrafterna som uppstår kan inte stoppas av så långa "ogajdade" skruvar..nåt är fel.

Jag håller med, det är massor av motorer som är byggda på samma sätt och är mycket starkare än startmotorn. Själva motorn sitter i mellanstycket gavlarna är bara lagerbockar. Enda orsaken jag kan eventuellt tänka mig är bakre lagret kärvar eller nyper och att byta bultar löser inget.
 
Top