Stålomspunna bromsslangar

homer73

New member
Finns det någon som kan ge mig tips på vart jag kan köpa stålomspunna bromsslangar?
Vad ligger priserna på ungefär?
 

Bengt Allevad

New member
Finns det någon som kan ge mig tips på vart jag kan köpa stålomspunna bromsslangar?
Vad ligger priserna på ungefär?


S-Racing är en av många firmor.

Vill du göra dem själv kan du köpa materialet från ISR, Acke Rising i Tumba.
Däremot måste man "veta exakt vad man gör" när man ger sig på sådana jobb. I gengäld får man dem exakt i längd och dragning som man vill.

Priset borde hamna under ett par tusenlappar tycker jag.
 

homer73

New member
Tackar för svaret.

Får kolla upp båda alternativen.

Vill ju att det ska bli både så bra och billigt som möjligt.
 

Tyrannosaurus

New member
Kolla också http://www.nbmhydraulic.com
Dom gör färdiga slangar med pressade anslutningar i den längden du önskar och du kan få vanliga stålomspunna slangar eller stålomspunna slangar med plasthölje.

Ett tips om du har tre slangar fram original.
Ta bort splittern och ha istället två slangar hela vägen. Det ger ännu bättre bromsar eftersom varje banjobult är en luftfälla. Det är bara att sätta dubbelbanjon från splittern uppe vid huvudcylindern istället.

För att få reda på vad du ska ha för längd kan du t.ex. använda en elsladd och mäta från handtaget till bromsoket. Tänk på att ha gaffeln fullt isärdragen och att kompensera för styrrörelserna när du mäter.Det ska vara mjuka böjar och får inte sträta i något läge.
 

FLH-77

New member
Jag brukar låta Däcksson pressa på nipplarna på de stålomspunna slangarna när jag bygger hojar . Jag får dom precis som jag vill ha dom i längd/dragnig och vinklar på anslutningar , vanligtsvis typ M10 banjobult .
Det kostar inte många hundralappar :) och blir bra och säkert . / K .
 

homer73

New member
Det blev slangar från s-racing + lite annat.
Har inte fått grejerna än så jag kan inte säga om det blev bra eller dåligt.


Jag får tacka än en gång för era tips.
Alltid bra med alternativ.
 
Top