Hej - funderar på att ställa ventiler då det nog är dags.
Tyvärr är det så att de främsta skruvarna på ventilkåpan sitter under ett tvärstag så de går inte att komma åt med vanlig hylsnyckel och således kommer jag inte att komma åt att dra dem med moment om jag tar loss kåpan.
Det går ju att plocka ner hojen totalt, dvs loss med avgassystem och lossa hela motorn från ramen för att komma åt. Det känns lite overkill för att göra service.
Någon som har åsikter/kunskaper:
- Struntar man i att ställa ventiler och vad händer då?
- Tar man loss kåpan med ramen kvar och drar de främre skruvarna på känn?
- Andra påhittiga/kluriga alternativ?
Det var nog tyvärr sådär 10 år sedan ventiljustering gjordes, dock är hojen inte körd mer än kanske 300 mil sedan dess.
Suzuki GSX600F 1988, 8000 mil, helrenoverad för 10 år sedan men inte körd mer än kanske 300 mil sedan dess.
/Tomas
PS Har hojen hängande i taket i ramen utan fram och bakvagn då jag väntar flera veckor på lager... DS
Tyvärr är det så att de främsta skruvarna på ventilkåpan sitter under ett tvärstag så de går inte att komma åt med vanlig hylsnyckel och således kommer jag inte att komma åt att dra dem med moment om jag tar loss kåpan.
Det går ju att plocka ner hojen totalt, dvs loss med avgassystem och lossa hela motorn från ramen för att komma åt. Det känns lite overkill för att göra service.
Någon som har åsikter/kunskaper:
- Struntar man i att ställa ventiler och vad händer då?
- Tar man loss kåpan med ramen kvar och drar de främre skruvarna på känn?
- Andra påhittiga/kluriga alternativ?
Det var nog tyvärr sådär 10 år sedan ventiljustering gjordes, dock är hojen inte körd mer än kanske 300 mil sedan dess.
Suzuki GSX600F 1988, 8000 mil, helrenoverad för 10 år sedan men inte körd mer än kanske 300 mil sedan dess.
/Tomas
PS Har hojen hängande i taket i ramen utan fram och bakvagn då jag väntar flera veckor på lager... DS