Sporthoj = Touring?

Triumph int

New member
Jag har ju redan en sån hoj, typ.

Jag undrade om någon hade hängt på väskor och
sånt på en ren sporthoj som Fireblade eller R1.
 

V Saarela

New member
Det där är så individuellt hur man passar/sitter på en hoj. Att man sitter bra och busar runt i närområdet verkar inte vara densamma som att den är bra på långtur.

Den hoj jag trivts minst på(för stor) var också den som tycker jag var bäst på långtur(då menar jag +100 mil om dan)....CBR1000 årsm <2008. Problemet är också att man får träsmak som tusan om man inte håller en marschfart på 140-160 plus.

Här ett exempel på väskor, en CBR1000 -08(förutsätter att du menar tyg då)
080607b4.jpg

(hänger dom över enväska på pakethållaren för att slippa ha dom släpande i hjulen) Sitter bra och stabilt. Tror jag hade noterat 233km/tim som maxfart på GPS:en

Några fler bilder:
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080607.html

Tankväska modell magnet trots plasthölje på tank. Magneten känner igenom lite grann, men den är säkrad med en rem i styret.
070611b4.jpg


Cbparts har annars quick lock låsning för tankväskor http://www.cbparts.se/product.asp?product=3785
Det blir dock ett mellanrum mellan tanken och väskanså man kan inte ha någon stor väska utan att den skymmer instrumenteringen.
 

Robbie

New member
Jag läste en långtest som gick från England till södra Frankrike och tillbaka givetvis.

Där var med Triumph bonneville, harley xr1200, Yamaha R6, gsx-1000r, Kawasaki gtr1400.

I det testet så blev gixxern vinnare. Men han hade lite småprylar i väskorna hos killen med gtr1400 också :)

/Robert
 

Maru

New member
Jag har ju redan en sån hoj, typ.

Jag undrade om någon hade hängt på väskor och
sånt på en ren sporthoj som Fireblade eller R1.

Den enda riktiga sportmaskinen jag tourat med är gsx-r 750, det funkar kanon.
Ser man till de jag rest med så har VTR SP-1, YZF R1, och gsx-r 1000 också visat sig vara bra toruingmaskiner. Sitter man bra och har bra fysik så ska det inte vara några problem. Lycka till! ;)
 

Triumph int

New member
Kul att det finns såna som vill åka långt med en bra hoj.

Väskan under tygpackväskorna var ett mycket bra trick,
som jag nog kommer att använda, tack för det.

Till slut är det väl vilken hoj man orkar sitta länge på.
 

Triumph int

New member
Fel, nej det där ser helt rätt ut.

Jag siktar nog på en lite mindre och lättare hoj.

Mest då för att kunna köpa den billigt.

Men det är kul att se hur det ser ut med storväskor på en sån hoj.
 

K-Man

New member
Min Gixxer 1000 '05 förbereds för en resa till Alperna i juni. Airhawkdyna, väskor, eluttag och orginalfotpinnar. Med på resan åker fyra andra sporthojar. R1, R6, CBR6 och GSXR750
 
Top