Solen ler mot er!

Leifadolfson

New member
Hej alla hojåkare! Hur är läget? Här i Umeå lyser solen från en klarblå himmel! Är ni lika längtansfulla som vi? Vi längtar efter att få träffa en massa trevligt folk, så vi får umgås och skratta tillsammans. Hoppas vägarna tinar fram snabbt!
Ha det bra tills vi ses! Hälsningar Leif och Helene

glider

New member
Mälardalen har varit kanon sedan i söndags! ca 80 mil hittills. Igår var bästa tänkbara vårväder man kan ha tror jag. De har tom. sopat vägarna i Eskilstunatrakten nu!

Cyborg

New member
Jorå, precis inhandlat nytt batteri, ska ladda det imorgon, slänga in det i hojen och eventuellt ta en tur beroende på om det snöar eller ej (var lite snö imorse och nu är det 5 minus).

(Lite) Tråkigt att hojen snart skall säljas till någon annan, men jag får då hoppas att den hamnar hos någon riktigt motorcykelsugen person som ser fram emot att ta första turen som jag själv gör :cool:

Ann

New member
Vårdagjämning !!

så det finns hopp :D

De stora vägarna kring Uppsala är torra och fina men inte de mindre ännu, mycket sand är det också. Så än får det ta ett tag innan min ögonsten kommer ut.

Alfred

New member
Hojen stor utan däck och isärplockad för sevice av bromsar bland annat.
Solen skiner och 10 + så nu måste jag rappa på och få ihop grejerna så det kan bli en tur snart.

britt-mari

New member
Jag väntar bara på att temperaturen är över nollan på morgnarna, så att jag kan ta hojen till och från jobb! Det gick faktiskt de första tre dagarna den här veckan, men igår och idag var det -3. Det blev till att skrapa bilrutor i stället. Men jag har fått ihop ca 100 mil i år ändå - och mer ska det bli!!! Det här är livet!!!
mvh
Britt-Mari

Marie

Banned
Jag väntar bara på att temperaturen är över nollan på morgnarna, så att jag kan ta hojen till och från jobb! Det gick faktiskt de första tre dagarna den här veckan, men igår och idag var det -3. Det blev till att skrapa bilrutor i stället. Men jag har fått ihop ca 100 mil i år ändå - och mer ska det bli!!! Det här är livet!!!
mvh
Britt-Mari

Fördelen med hojen när det är ett par minusgrader är just att man slipper skrapa rutor. Ingen föraktlig fördel, eller hur?

britt-mari

New member
Fördelen med hojen när det är ett par minusgrader är just att man slipper skrapa rutor. Ingen föraktlig fördel, eller hur?

Jo, det har du ju rätt i! Fast jag har inga vinter/dubbdäck på hojen och det är 3,5 väldigt hala mil till jobb! Men det ska väl förhoppningsvis vara slut på halkan snart!
mvh
Britt-Mari