Smc?

-ah

New member
Vad ska jag sätta som rubrik?

Nu får det vara nog! ?

Hur som helst. Jag vill inte va med längre. Åtminstone inte om jag ska påtvingas MC-folket som villkor.
Jag är inte ett dugg intresserat av supar-resor över Ålands hav, posör-motorcyklar i 350-kilos klassen med kassa köregenskaper och testar av motorcyklar som jag redan läst sedan månader. Jag orkar inte läsa artiklar skrivna av hurtiga skribenter som just klivit ner från Söders höjder (Södermalm i Stockholm, alltså) och slängar om sig med klyschor som kändes gamla för 40 år sedan. Och jag orkar inte med en enda reklam till som ställer hela verksamheten i dubbelmoralens bleka rampljus. Dessutom är jag högeligen ointresserat av Carola Häggqvists välsminkade företräden.

Principiellt stödjar jag SMC och föreningens verksamhet, och jag skulle bli själaglad om möjlighet funnits att välja mellan ett A och ett B medlemsskap, där jag utan tvekan skulle tillhöra de kassa och de så gott som avlidna i grupp B, som kan nöja sig med att läsa sig til som är intressant och relevant på nätet och vara enbart stödjande. Om så ekonomisk.

Det har sagts så ofta att det blivit en självgående sanning, att medlemstidningen är en förenings kitt.

Tvärsom.

Jag beslöt efter att bläddrat genom senaste numret av MC-folket, att om inte jag kan välja att bli tidningen förutan blir 2008 mitt sista år som medlem i SMC.

Tyvärr.

Men jag tvingas kanske följa i Mark Twains fotspår?
 

Petra

Super Moderator
Hej –ah-

Jag är uppriktigt ledsen att höra att du ogillar MC-Folket såsom du gör. Du ger flera exempel på saker du inte vill se i tidningen. Hör gärna av dej och istället berätta vad du vill du läsa i tidningen.

Vi har läsare i alla åldrar, som dessutom kör olika kategorier av motorcyklar. Vår målsättning är förstås att alla ska hitta något intressant i varje nummer.

Om vi upprört dig på grund av vårt språkbruk ber vi om ursäkt. Vi som jobbar på redaktionen är sannerligen inte från Söders höjder. Vi är dalmasar.

Tidningen kostar dej cirka 60 kr för ett år. Möjlighet till medlemskap utan tidning är något du får ta upp med SMC:s ledning.

Ha en trevlig sommar!
 

Marie

Banned
Hej!

Jag kan bara instämma till fullo i -ahs kritik och önskar själv också möjligheten till ett medlemskap utan tidningen.

60 kr per år är alldeles för mycket för ett en sidas seriemagasin som utkommer knappt varannan månad. Jag har sagt det åtskilliga gånger förut: Det enda som är läsvärt i tidningen är Sture Stelben, resten platsar bäst oläst i pappersåtervinningen!
 

-ah

New member
Hej!

Jag kan bara instämma till fullo i -ahs kritik och önskar själv också möjligheten till ett medlemskap utan tidningen.

60 kr per år är alldeles för mycket för ett en sidas seriemagasin som utkommer knappt varannan månad. Jag har sagt det åtskilliga gånger förut: Det enda som är läsvärt i tidningen är Sture Stelben, resten platsar bäst oläst i pappersåtervinningen!

Nåja, Historien om den Svenska Knutten är väl lite kul den också.



Jag är uppriktigt ledsen att höra att du ogillar MC-Folket såsom du gör. Du ger flera exempel på saker du inte vill se i tidningen. Hör gärna av dej och istället berätta vad du vill du läsa i tidningen.

Vi har läsare i alla åldrar, som dessutom kör olika kategorier av motorcyklar. Vår målsättning är förstås att alla ska hitta något intressant i varje nummer.

Om vi upprört dig på grund av vårt språkbruk ber vi om ursäkt. Vi som jobbar på redaktionen är sannerligen inte från Söders höjder. Vi är dalmasar.

Tidningen kostar dej cirka 60 kr för ett år. Möjlighet till medlemskap utan tidning är något du får ta upp med SMC:s ledning.

Men, och principiellt: Jag är personligt av den övertygelsen att SMC enbart skall och bör agera som intresseorganisation och företräda sina medlemmar inför makt och myndighet. Agera politiskt alltså. Jag kan mycket väl tänka mig att SMC också fortsättningsvis kan bistå medlemmar juridiskt, agera inför försäkringsbolag mfl. Driva legal verksamhet.
Men jag har oerhört svårt att förstå vitsen med de så kallade provkörningarna, reklam på redaktionell plats, att medlemstidningen ska vara avhängig av annonsörer som framför budskap som står i bjärt kontrast till de värderingar som framförs på ledarsidorna.

Jag tillhör - som det tveklöst framgår - den generationen som numera är griniga gamla gubbar (och gummor, antagligen. Hej Marie!) och som reagerar inför barnsligt språkbruk som hejdare, kusar i spisen, järn osv osv. Jag förlorar helt enkelt intresset direkt och bläddrar omedelbart vidare för att sedan förpassa de glänsande sidorna till pappersåtervinningen. Jag opponerar mig inte mot medlemsavgiftens storlek utan mot hur pengarna används.
70000X60 borde räcka att muta ett statsråd eller två bortom alla politiska hänsyn. :D

Vad jag vill läsa i medlemstidningen kan jag läsa på hemsidan, och det handlar om vad jag skrev inledningsvis. Det finns gott om kommersiella tidningar på flera språk och med bättre resurser som gärna tar hand om resten.:mad:
 
Top