SMC Sport - steg 6

Strandell

New member
Förra året öppna man upp för att andra med licens skulle kunna få komma in och träna. Om man var medlem i SMC Sport.

Men iår så skriver man så såhär:

"Steg 6 Träningsdag på bana, KRAVET för att gå denna kursär att du har gått steg 1-4 minst en gång per steg. Det är även ett krav på att du har en giltig licens eller ett kvitto på betald licens, skall kunna visas på plats."

Varför, eller är det felskrivet?. Eller har jag missat något?.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Tack...

Har lite väl mycket att göra just nu - så jag (och kansliet) hinnar inte med allt i det tempo som vi gärna sku villa..
Vi får kolla mera på detta nästa vecka.

Självfallet kan man delta på en träning i steg 6 om man har en Svemo licens - i vår klubb SMC SPORT, är alla med licens licens välkomna på våre steg 6.

SMC SPORT planeringen är inte klar för året - vi har lite öppna frågor med Svemo (som bara är bra för oss) som vi inte har på plats än - detta kan få betydelse för antal körninger med SMC SPORT under året. Bl. a utbildning av funkissar, etc..

Det är jätte kul att flera SMC arrangörer vill ha SMC SPORT med på programmet - vilket vi från klubbens sida ska stötta så gott vi kan.

Det är även önskemål om at köra klubbmästerskap - och det känns som det kan bli på Kemora, eftersom vi där har gott om tid - så vi även kan ha fler dicipliner, så även endurance..
Mera om detta under februari om allt går bra..

Allt detta betyder oxå att vi behöver fler folk med race erfarenhet, som kan hjälpa..
 

Avarage

New member
Allt detta betyder oxå att vi behöver fler folk med race erfarenhet, som kan hjälpa..

Ett tips, starta sökningen/frågan i egna led. Det finns flera med erfarenhet (mer eller mindre i vilket fall som helst) som aldrig blivit tillfrågade. Nu har ju steg 5 & 6-utbildningarna funkat bra ändå så det är nog så enkelt att behovet av fler har inte funnits antar jag.

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:
Top