SMC sport, steg 5

2x3m

New member
Nu har jag gått Steg 5 på sviestad, och kan bara säga att det var helt suveränt.
Ola, Håkan och Björn gjorde ett strålande jobb med att dela med sig av sina erfarenheter, vilket gjorde att kursen vart fantastiskt lärorrik.
Och att det kommer att behövas mer, mycket mer träning både teoretiskt om regler och för att inte tala om körningen.....
Så jag ser med spänning framemot steg 6, och på vad den kommer att innehålla för typ av träning, kan bara säga att SMC sport, steg 5-6 är helrätt för mig
Tack alla som deltog.
Anders
 

dlgvrg

New member
Jag kan bara hålla med om att det var ett väldigt trevligt, lärorikt och roligt arrangemang.

Fast jag var långsammast på banan med sisådär en femton sekunder per varv :eek: så fungerade det bra och jag tränade mycket på att blockera andra förare samt att bli omkörd :confused:

Mycket körtid, bra stämning och bra väder... inget saknades idag! :)

Och ingen körde över sin förmåga och inga avåkningar och alla som körde om mig gjorde det snyggt dessutom.

Steg 6 nu!

Tack igen för en bra dag - och filmerna kommer snart upp på internet.

/Jonas


PS Maten var riktigt god också och gott om tid att äta lunch utan stress!

Och en bild på en Ducati som jag nästan lyckades hindra från att köra om mig ;)
 
Last edited:

Strandell

New member
Kan bara instämma med 2x3m, jäkligt nöjd med allt. Nu ska man bara fixa "tävlingsredskapet" enligt reglementet och lösa licensen sen så!. ;)

Hade som några andra aldrig varit på sviesta förut. Kändes lite sådär i början men blev bara roligare för varje var man åkte.
 

dlgvrg

New member
OT: Knäskrap

Njä...det är ju inte därför man hänger av, har inte du gått en massa kurser? :D

Hänga av för att slippa luta hojen så mycket och därmed kunna köra fortare genom kurvan? Dvs om du gör motsatsen så får du luta hojen mer och knät går i backen tidigare. Jag tänkte mest att du skulle få ha en ursäkt för taskig körställning - bilden blev ju bra :cool:
 

Strandell

New member
Jo, första teoridagen höll Ola och Håkan i. Dom gjorde klart för oss att detta var ingen "vanlig" SMC steg kurs. Nu gällde inga försäkringar på hojjarna utan fr.o.m nu så skulle vi betrakta dom som tävlingsredskap. Kraschar man så betalar man själv. Och att det går tuffare till på licensträningarna än en vanlig SMC kurs när det gäller omkörningar, för då tränar man ju till race. Vi gick igenom ett frågeformulär som vi fått hemskickat tillsammans med nationelltävlings- och special-reglemente för RR. Var mycket givande och intressant.

Dag 2: Första passet åkte man ut och kände på banan. Sen gick vi igenom alla flaggor och några av dom känner man ju igen eftersom man gått smc kurser/kört bana förut. Sedan blev det mer körning blandat med teori. Prata lite spårval att det finns olika sätt och ta en kurva på beroende på vad man vill åstakomma. Gick igenom dom olika startförfarandena i teori och praktik.

Körde ju ett par "skojrace" och det var häftigt. Blir intressant att se om det dyker upp nån licensgrupp bland lugn, medel och snabb på smc´s körningar nästa år.

T-Bag = Strandell alltså? Hur var det, spill the beans!
 
Last edited:

SGM

Moderator
Hänga av för att slippa luta hojen så mycket och därmed kunna köra fortare genom kurvan? Dvs om du gör motsatsen så får du luta hojen mer och knät går i backen tidigare. Jag tänkte mest att du skulle få ha en ursäkt för taskig körställning - bilden blev ju bra :cool:

...det är inte jag som kör. :D Det finns nog fler röda duccar på smc-styrningarna.

T-bag - Låter som det var perfekt för en galning som dig. :D Jag suktar banåka i september, har du något på lut?
 

dlgvrg

New member
Film på gång

Jag har fipplat lite med film från kursen och den exporteras ur redigeringsprogrammet nu, så imorgon tankar jag upp den på internet.

EDIT: Uppladningen pajade, testar på nytt sätt... servern gillade visst inte de förra bilderna, jag testar dom i ett annat format...
 
Last edited:

Strandell

New member
Ser lovande ut på bilderna.

Jag har fipplat lite med film från kursen och den exporteras ur redigeringsprogrammet nu, så imorgon tankar jag upp den på internet.

EDIT: Uppladningen pajade, testar på nytt sätt... servern gillade visst inte de förra bilderna, jag testar dom i ett annat format...

SGM: Precis anmält mig till "2010-09-13 AK BKK Gelleråsen" blir busan me tanten bakpå. :D Kanske nån licensträning på åsen med neonman också.
 

dlgvrg

New member
Ser lovande ut på bilderna.

SGM: Precis anmält mig till "2010-09-13 AK BKK Gelleråsen" blir busan me tanten bakpå. :D Kanske nån licensträning på åsen med neonman också.

Jag och min granne har preliminärbokat den 13 september också... jag måste fixa dagishämtning, sen kan det definitivbokas :)

Tar oändligt med tid att tanka upp filmerna... 87% klart säger den.
 

Udatja

New member
Tack alla deltagare för en rolig dag!

Det var skoj att stå i depån o se hur glada ni var! Det riktigt lyste om er :)

Ni skötte er strålande, har inget att klaga på! Startträningen var rolig, spännande med lite race-känsla :p

/Hanna *depåmadame*
 
Tack alla deltagare för en rolig dag!

Det var skoj att stå i depån o se hur glada ni var! Det riktigt lyste om er :)

Ni skötte er strålande, har inget att klaga på! Startträningen var rolig, spännande med lite race-känsla :p

/Hanna *depåmadame*

Tack Depåmadame - Väl flaggat!

Startträningen och skojracen var underbart roliga!

Jag försökte hålla tillbaka lite på glädjen för att inte göra dig för avundsjuk, men det gick inte:eek:
 
Top