SMC Skidhelg 7-10 februari 2008

Maria Nordqvist

Super Moderator
:)
Många hojåkare gillar även skidåkning. Att köra snöskoter är inte heller helt fel under en lång vinter. Därför kan nu SMC erbjuda en ny aktivitet i vinter: SMC skidhelg 7-10 februari. Platsen är Lofsdalen i härliga Härjedalen. Priset är oslagbart. Idag har bokningen öppnat och det finns 300 platser. Mer info finns här: www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3075
 

Bluegreengrey

New member
Haloj,

Det här lät ju helsköj... förvånad att inte fler hojtat till här?? Ska genast vända upp o ner på sparbössan och se vad man kan åstadkomma vore verkligen störtsköj!
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Dansken har dom snabbsta skidor i Lofsdalen!

Jag kommer sätta; 1 öl på högkant i Loftsdalen, eller vad det nu hettar där uppe med al snö och branta backar, om det är någon som är snabbera än jag i backarna...

Ska nåmligen skaffa mej sportsskidor, tighta buxor, sportglassögon och lite annat dekal trim.


Vi ses...
 

TKBroman

New member
Detta var något jag missat. Vilka är det som åker dit och hur åker ni/de? Själv bor jag i Stockholmstrakten och har ingen bil. Nu kör jag ju förvisso hoj till jobbet året om, så vinterhoj finnes. Men 50-60 mil snett uppåt landet mitt i vintern... Nja. Lite för hardcore för mig.

Flyg, buss eller samåka bil med nån... Vad har jag att välja på?

Allt förutsatt att det finns platser kvar. Men jag hade inte sett nåt om detta förrän nu, så det borde väl finnas plats? Jag ska se om det finns någon jag kan lura med ur min umgängeskrets. Annars kanske det finns nån annan som kan ta hand om mig?

Är det någon som har tidigare erfarenhet av just Lofsdalen? Hur står det sig mot t.ex. Sälen, Åre m.fl? Jag är uteslutande intresserad av utförsåkningen.
 

Leif H..oj

New member
Jag kommer sätta; 1 öl på högkant i Loftsdalen, eller vad det nu hettar där uppe med al snö och branta backar, om det är någon som är snabbera än jag i backarna...

Ska nåmligen skaffa mej sportsskidor, tighta buxor, sportglassögon och lite annat dekal trim. ...

Vad tyst det är om SMC-gänget i Lofsdalen sedan i förrgår - lever ni efter skidåkardagarna? Nån som blivit bländad av danskens stil? Har ni överlevt utan olyckor? :confused:

Leif
SMC Västernorrland (som saknar skidorna jättemycket)
 

Petra

Super Moderator
Vad tyst det är om SMC-gänget i Lofsdalen sedan i förrgår - lever ni efter skidåkardagarna? Nån som blivit bländad av danskens stil? Har ni överlevt utan olyckor? :confused:

Leif
SMC Västernorrland (som saknar skidorna jättemycket)

Ja, just det... vad tyst det är!
Vi vill veta hur mycket gips som gått åt, hur många laviner ni startat och finns det nåt kvar i baren så här dags?
:D
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
:D Tror Ni vi har tid att sitta hacka på webb forum´s - nähää;

Vi har endast sol och perfekt väder & snö. Lofsdalen, är verkligen ett brilliant ställe - masser av bra backar - platt och ganska brant, finns nätt för alla smakar och stilarter på pisten och utanför..

SMC ställer med ski-teams, scooter gäng - och alla är såklart regulära fest och party kungar och prinsessor.

Vi har ungdommens ungdommer på plats och sen en del som numera mest är ungdommer typ mentalt ;)

Om exakt ett år är tillbaka, för så låmg tid tar säkerligen att fylla öl och vin tanken igen....

Och då bjussar vi in SMCs syster organisationer från dom övriga nordiska länder...
 

Mathias

Active member
Sitter här och storgråter. Som det ser ut nu så blir det inte många minuter, jag tror inte en enda, på skidor för mig denna vintern. :( :(

Får trösta mig med att hojen blir omlackerad istället.

Får försöka få ledigt nästa år istället.
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Vi funderar på någon gemensam buss från Stockholm. Och mer på programmet. Det bli superduperkul och plats finns för 300 personer.
 

StefanB

New member
Vi funderar på någon gemensam buss från Stockholm. Och mer på programmet. Det bli superduperkul och plats finns för 300 personer.

I slutet på 70talet och början på 80talet så bokade vi SMC bussar,plockade upp folk lite här och där i sverige och åkte till Heiligenblut...skidkul:D
 
Last edited:
Top