SMC:s plats i NTF?

Reborn

New member
Jag har skrivit ett svar i en annan låååång tråd om NTF, men tänkte föra in det här med då det sannolikt inte når fram annars.
Ursäkta mitt fräcka "tilltag"!
:)

Här är mina synpunkter om SMC:s plats i NTF:

Efter att ha begrundat de som nämts och de fakta som lagts fram, så vill jag mena att SMC och alla motorcyklister är bäst hjälpta av att SMC kvarstår som medlem i NTF.

Det är så här:
NTF som organsiation skulle mycket väl kunna bedrivas på ett lämpligt och korrekt sätt, även med det ursprung den har.
Problemet sitter då i stället i de nyckelpersonerna som leder verksamheten.

Att går ur förändrar inte NTF:S agerande, utan kan i stället ge extra badwill till motorcyklisterna.

Om man sitter kvar så kan man iaf höra vad som sägs i korridorerna, och kan agera (i tid?) för att samverka/motverka.

Skall man skaka om i getingboet för att försöka få till stånd förändringar så skall man, vad man än gör, inte tala illa om NTF i sig, utan endast kritisera dumma oanalyserade fakta och förslag.
Om man oblygt körs över ändå så är det i så fall dags att öppet kritisera och ledningen och styrka denna kritik med ihopsamlade fakta om brister i deras agerande!
Sedan går man ut till media med detta.

Förresten, Kan SMC minska sitt "bidrag" till NTF och ändå vara kvar som medlem?
Om så är fallet så skall detta absolut göras.
Om SMC:s röster inte påverkar innifrån NTF så behöver man nästan bara bibehålla nyttan med inside-informationen man har som medlem.

OH-

Member
Jag har skrivit ett svar i en annan låååång tråd om NTF, men tänkte föra in det här med då det sannolikt inte når fram annars.
Ursäkta mitt fräcka "tilltag"! .............

Så nu ska vi behöva följa två olika trådar för att hålla reda på inläggen? Smart, knappast!