SMC Resor

LennnartJ

New member
Hej allihopa!

Snart börjar den härliga hojsäsongen igen och funderingar om vad man ska göra på semestern, varför inte testa en härlig SMC Resa.

Alla årets resor finns ute på hemsidan www.svmc.se/travel, finns många härliga turer Norge,Dolmiterna, Toscana, Ungern, Sydafrika och många fler.

Har Ni några frågor så är det bara att slå mig en signal så försöker jag hjälpa Er så gott jag kan.

Karin Persson
Sveriges Motorcyklister
 

Skrutten

New member
Har nytaget hojkort sedan i höstas och är så klart sugen på att sticka ut och åka. Eftersom jag inte känner någon med mc-kort funderar jag på att anmäla mig till någon av SMCs resor, t.ex. till Norge. Det är ju lite trist att åka runt ensammen.

Frågan är hur det brukar vara på SMCs resor. Är det mest par och kompisgäng som anmäler sig eller finns det fler ensamåkare? Det vore ju trist att liksom bli femte hjulet bland olika sällskap. I så fall verkar det ju vettigare att göra en egen resa och kanske annonsera efter en resekamrat här på forumet t.ex.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Jag var med innan jag blev insyltad i SMC:s verksamhet - alldeles ensam!

Kort sagt - vi blev ett underbart gäng i alla åldrar, några med sambon och några var redan kompisar, och sen flera som jag - som inte kända någon alls. Samtidigt som jag inte hade värdens erfarenhet i att resa på min MC!

Hojarna, var alt från nytt till "klassisk", sport till komfort, etc..

Jag fick några av mina bästa MC minnen för livet, goda kompisar och en vecka packad med trevliga stunder. Jag fick snabbt möjlighet att åka i just mitt eget tempo - kort sagt var denna vecka värd en förmögenhet för mig...

Hade jag tid och möjlighet, skulle jag hänga med på alla SMC resorna..
Egentligen är det ju en stor av hoj livet - att vi alla delar samma intresse - och därför hittar vi varandra och får till trevligt umgänge..
(även HojX är en sådan del..)
 

Skrutten

New member
Ok, tack för svar. Det låter betryggande.

Då tar jag nog och bokar in mig på en norgeresa :) De mer långväga resorna verkar också skoj, men då drar ju priset iväg lite mer. Norge verkar för övrigt ganska nice i vilket fall.

Det där Hoj-X hade jag kunnat tänka mig också, men har inte möjlighet den helgen.
 

TMax500

Member
Åk du! Norge är ett bra val. Så nära men ändå så annorlunda, och massor av bra hojvägar!
 
Top