SMC och FEMA på skidor

Swedie

Administrator
Personal
Ja lite MC-relaterat ändå eller? :)

Fick detta av Maria och tänkte bara föra det vidare:

"Måndag 26 februari tävlar FEMA med ett skidåkande lag i Vasastafetten. Fem motorcyklister från fem länder deltar med det första internationella laget i Vasastafettens historia. Vi har startnummer 469, ni kan följa oss på weben:
www.vasaloppet.se"

Kan ju vara kul o se hur det går för dom. :D
 

Mathias

Active member
Jag gissar att det INTE kommer att gå lika fort i spåret som på vägarna. ;)

Något som varit kul att se hade varit Jesper eller Maria från riks i spåret. :D eller vaför inte Swedie :cool:
 

Petra

Super Moderator
Jag gissar att det INTE kommer att gå lika fort i spåret som på vägarna. ;)

Något som varit kul att se hade varit Jesper eller Maria från riks i spåret. :D eller vaför inte Swedie :cool:

Maria (Duracell-kaninen) Nordqvist har minsann kört 4.02 på halvvasan. Inte illa va :D
Heja på henne rejält när hon kör sträcka tre. Det ska iaf jag göra.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Laget kommer att ha favrorit status i sin klass - eftersom att det är en DANSK med i laget.

Danmark, är som alla vett ett av dom länder i värden som har mest snö, på filialen kallad Grönland.
Jörn (den danska representant), som är i styrelsen på www.mctc.dk kommer att ge jernet :D

MCTC, är värd "by the way" ett besök. Denne danska organisation har ett stärkt kassaskrin. Man bedrivar bl. a MC camping, som är väldigt populär hos knutterna därnere. Tydligen kommer campingens swimmingpool att renoveras för mera än 1 million kroner 2007.

Kanske nått för oss i SMC att spana på....
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Självklart är jag med. Men, jag är bara en motionsåkare som åker skidor för att det är skönt, inte för att vinna. Täkna inte med rekordtid. Sjukdomar och snöbrist har gjort uppladdningen usel. Endast 35 km på skidor än. Därför är jag glad över att vi är fem som delar nio mil i Stafettvasan. Jag har valt sträckan med mest nerförsbackar....
 

Mathias

Active member
Självklart är jag med. Men, jag är bara en motionsåkare som åker skidor för att det är skönt, inte för att vinna. Täkna inte med rekordtid. Sjukdomar och snöbrist har gjort uppladdningen usel. Endast 35 km på skidor än. Därför är jag glad över att vi är fem som delar nio mil i Stafettvasan. Jag har valt sträckan med mest nerförsbackar....

Haha, kunde tänka mig det :p För den delen har jag inte ens en enda centimeter skidvana, inte ens utför, i år.:(
 

Marie

Banned
Haha, kunde tänka mig det :p För den delen har jag inte ens en enda centimeter skidvana, inte ens utför, i år.:(

Kan bara hålla med dig angående bristen på skidvana!

Här i trakterna är skidor något man inte investerar i, i onödan.
Jag HAR faktiskt ett par, tro't eller ej! Farfar köpte dem nya på trettiotalet. Prima svenska träskidor med metallkanter investerade den pryltokige gubben i. Det bevisar att det lönar sig att satsa på kvalitet. De är ju nu inne på tredje ägargenerationen och är styvt sjuttio år gamla. Far hade dem sedan på fyrtio och femtiotalen när han nästan varje år reste till Trillevallen och åkte skidor och de gånger det fanns snö använde han dem här i Skåne in på sjuttiotalet. I slutet av sjuttiotalet fick jag överta dem. Det är väl bara en tidsfråga innan de får gå vidare till nästa generation.
 
Top