SMC medlemskap, hur tänks det?

Romeo Patrick

New member
Mitt kort är giltigt t.om slutet av mars 2013, det var också då som jag startade mitt medlemskap. Strax innan jul fick jag dock ett inbetalningskort som skulle betalas i början av 2013 föe 2013. Jag är lite fundersam hur det går ihop. Om jag har medlemskap t.om slutet av mars, varför ska jag betala fr.om Januari?

Galne Dansken

Administrator
Personal
Medlemskapet gäller från den dag medlemsavgiften är hos SMC och sedan till och med efterföljande februari månad.

Medlemsavgiften, som du har fått en Avi på nu, är sålunda för medlemskap under 2013, dvs. från mars 2013 tills mars 2014.

Hampe

Skriver massor!
Finns en viktig anledning att betala sitt medlemskap i god tid: typ NU!

...och det är att då kan kansliet ordna med en rationell distribution av medlemskort, SMC-boken och allt vad som nu bipackas utskicket.

Drar man lite på det här med att betala in sitt medlemskap så att posttåget hinner lämna stationen så misstänker jag att det blir avsevärt mycket mer manuellt arbete för kansliets anställda.

H

Romeo Patrick

New member
Tack alla..

En liten fundering.. Ni har ju "Ungdomsrabbat". Ni har inte funderat på lägga till ungdom/student? Vi stunder, (ofta är man yngre), har sjukt höga försäkringar och mindre inkomst än er gubbar och gummor (oj va jag kommer bli hatad nu, glimten i ögat gott folk! GLIMTEN I ÖGAT!)..

Any thoughts?

McGregor

New member
Tack alla..

En liten fundering.. Ni har ju "Ungdomsrabbat". Ni har inte funderat på lägga till ungdom/student? Vi stunder, (ofta är man yngre), har sjukt höga försäkringar och mindre inkomst än er gubbar och gummor (oj va jag kommer bli hatad nu, glimten i ögat gott folk! GLIMTEN I ÖGAT!)..

Any thoughts?

Det är inte SMC:s kansli eller styrelse som bestämmer om det ska vara lägre medlemsavgift för yngre medlemmar, dom som bor på landet eller dom som har blå motorcykel. Det gör årsmötet i september där ALLA 64.000 medlemmar har förslags- och rösträtt.

Jag föreslår att du lämnar in ett förslag till nästa årsmöte (som dessutom är 50-årsjubileum). Tycker årsmötet att det ska vara rabatt till studerande (hur man nu kontrollerar det), så blir det så.