SMC Kemora kursen med STORT K 2012!!

goofy 1

New member
Jag hittade resa med Tallink Silja. Lördag 14/7 Sthlm-Åbo och returen fredag kväll den 20/7 Åbo/Sthlm och fick fram en kostnad för 1288 pengar.
Hyttplats och mc ingår, samt nöjet att kampera med 3 främlingar :)
Jag är annars med på att dela en hytt om vi blir några, känns kanske lite tryggare :p

Jag är på, har du bokat eller reserverat plats redan?
 

Bobbadilla67

New member
Jag kan ta på mig att kolla upp och boka, tror 77mats, Goofy1 och jag är med. Vi kanske kan locka en fjärde resekamrat så fyller vi en hytt.
Någon som har en aning om hur tidigt man ska boka, man vill ju inte missa kursen.En varning bara, min fru säger att jag snarkar, men alla har väl öronpluggar :wink:
 

goofy 1

New member
Jag kan ta på mig att kolla upp och boka, tror 77mats, Goofy1 och jag är med. Vi kanske kan locka en fjärde resekamrat så fyller vi en hytt.
Någon som har en aning om hur tidigt man ska boka, man vill ju inte missa kursen.En varning bara, min fru säger att jag snarkar, men alla har väl öronpluggar :wink:


Boka ska man nog göra ganska snart innan dom ändrar priset.
Beträffande varningen så påstår min samma sak. (jag tror det är bara lögn)
 

Bobbadilla67

New member
Jag ringde runt idag och kollade priser på både Tallink och Viking. Nu föll det sig så att jag bokade en resa ToR Stockholm-Åbo med utresa 14/7 kl 2000 från Stadsgården och returen från Åbo kl 2055 finskt tid fredagen den 20/7. Totalen för detta är 5530:- vilket ger 1382kr/pers.
Resan är alltså bokad och klar, betalning senast 10 dagar innan avfärd dvs senast 4/7. Om jag läst rätt så finns det 2 intressenter här på forumet, Goofy1 och 77mats. Om detta stämmer så finns det 1 plats kvar ifall någon är intresserad. Det enda jag inte vill är att sitta i början av juli med en hytt för 4 pers ensam(kan iof ragga vilt då i discot) :tummenupp men ser gärna att vi blir 4 och att vi i så fall kanske betalar resan tidigt. I resan ingår hytt+mc ToR, jag kan boka in frukost också, kan kanske vara en bra start på söndagen :)
 
Last edited:

goofy 1

New member
Jag tar gärna frukost, ska du ha personnr. & regnr. för bokningen?
vilka bokade du med ? silja line ger SMC 15% rabatt
 
Last edited:

Cawwa

New member
.... /// ....
Själv, tänker jag ta´ touringhojen på resan över, för sedan att ta en liten rask absolut icke planerat omväg hem, typ via Norkap eller dylikt.. Om någon vill haka på, går det säkert bra. Resan kommer infatta långa dags etaper (om det inte kommer vatten ner från himlen), låg klass boende omväxlat med aningen bättra, vackra vyer och rolig MC åkning!
---
Det var annars var nytt för året, var att banägaren gav Ok på att vi ku få köra en TrackButt (IronButt på bana), vilket vi inte fick året innan! Sannolikt p. gr. av internet, telefoner, avisar och annan modern kommunikation har nån typ av helg orienterat buller medvetenhet kommit till Veteli borta i Finland. Det har sålunda under hösten varit en del möten bland boende, komun och banägare - och konklusionen blev att banägaren inte vågade att ha ett gäng Trackbutt´s gasande en sen kväll, och en hel HELG-natt!
Vi hade tänkt att börja körningen, när alla är i toppform efter 4 kursdagar. Och då sku starten gå fredagen kl. 12:00 och avslutning lördag kl. 12:00. Just att det blev in i en helg var döds-stödet - och det är enda möjligheten. Vi ville gärna att hela SMC:s set-up är på plats, eftersom allt blir så mycket enklare, bl. a säkerhetsmässigt.
---
..... /// ....

Vet inte om jag fattade dig rätt här. Du menar alltså att vi nu får lov att köra en Track-Butt detta året? Vore en kanongrejj att köra tycker jag ... :)

Jag är också intresserad av en omväg hem. Frågan är bara om man kan beställa däck hos servicegänget, precis som till Gotland förra sommaren?
 

Bobbadilla67

New member
Jag tar gärna frukost, ska du ha personnr. & regnr. för bokningen?
vilka bokade du med ? silja line ger SMC 15% rabatt
Jag bokade med Viking line,Silja hade inga 4 bäddshytter kvar och priset blev bättre på Viking trots rabatten på Silja.
Inväntar bokningbekräftelse så får vi se vad dom vill ha för uppgifter.Hoppas även att 77 mats och någon ytterligare reskamrat,
som inte bokat resa ännu , ser detta :)
 

goofy 1

New member
Jag bokade med Viking line,Silja hade inga 4 bäddshytter kvar och priset blev bättre på Viking trots rabatten på Silja.
Inväntar bokningbekräftelse så får vi se vad dom vill ha för uppgifter.Hoppas även att 77 mats och någon ytterligare reskamrat,
som inte bokat resa ännu , ser detta :)

Hör av dig när du vet.
 

Bobbadilla67

New member
Slänger ut en förfrågan igen, om någon är sugen på en hyttplats ToR Åbo. Om 77mats är sugen så har vi 1 plats över, annars 2.
Skynda att fynda :tummenupp
 

#46

New member
Uppdatering!!!
Nu har det gått någon vecka till och det finns idag 9 platser lediga i Steg-6!
Och i Steg 1-4 finns det 12 platser lediga!!

Nyhet! Beslut är nu taget inom SMC att man INTE behöver gå Steg 1-4 för att kunna köra Steg-6!!!!

Mvh Per
 

#46

New member
Status idag söndagen den 1/4!

7 platser lediga i steg 6 licens!
11 platser lediga i steg 1-4!

Passa på o boka in dig nu, kom ihåg att även boka färja om du bor i den södra halvan av landet!!

Mvh TL Per
 

Bobbadilla67

New member
Jag längtar. Hoppas på en fantastisk upplevelse. Jag har en fråga till TL Per. Vad innebär det för en färsking som jag att det i år bara är 3 hastighetsgrupper, det har varit fyra förr om åren?
 

roffe_s

Active member
I avvaktan på TL Pers svar - inte ett dugg:)

Det kommer att fungera perfekt, Du kommer att ha både snabbare och lugnare förare i Din grupp - alla med en sak gemensamt: att ha för fullt upp med sin egen körning för att hålla reda på kompisarna:)

Så välkommen till en fantastisk minivecka - Du kommer förmodligen att lära Dig en hel del om Dig själv, Din hoj - och ha kul under tiden:)
 

Bobbadilla67

New member
Tack Roffe_s, känns lugnare nu :)
Har spanat in några av dina filmer från Kemora på nätet, man kanske hänger med :wink: Ser ruskigt roligt ut.
Ska bara kolla så man klarar decibel restriktionerna..max95 sas det. Sen ska man få plats i skinnstället oxå,
inte det lättaste :mad:
 

roffe_s

Active member
Njae, Du ska få ännu ett bra argument för Kemora - än så länge är banan fredad från dB-krav dagtid:) För den skull behöver vi ju inte köra med raka rör, men det är alltså inte lika känsligt som på andra banor.

Du hänger säkert med en talanglös, rund och äldre farbror som jag, kom bara ihåg att det lätt går år några kilo plast/glasfiber, aluminium och läder de gånger ambitionen överstiger förmågan:) Det är väl en fördel med att vara fyra dagar, de flesta inser att det är otaktiskt att vurpa de första dygnen, och ingen behöver känna sig stressad att hinna "testa"...

Tyvärr kan jag inte hjälpa Dig med stället, bara meddela att Du inte är ensam om fenomenet. Jag skyller på att otyget krymper på grund av torr luft där det hänger över vintern!

Tack Roffe_s, känns lugnare nu :)
Har spanat in några av dina filmer från Kemora på nätet, man kanske hänger med :wink: Ser ruskigt roligt ut.
Ska bara kolla så man klarar decibel restriktionerna..max95 sas det. Sen ska man få plats i skinnstället oxå,
inte det lättaste :mad:
 
Last edited:

Lotek

#82 Superbike
Njae, Du ska få ännu ett bra argument för Kemora - än så länge är banan fredad från dB-krav dagtid:) För den skull behöver vi ju inte köra med raka rör, men det är alltså inte lika känsligt som på andra banor.

Du hänger säkert med en talanglös, rund och äldre farbror som jag, kom bara ihåg att det lätt går år några kilo plast/glasfiber, aluminium och läder de gånger ambitionen överstiger förmågan:) Det är väl en fördel med att vara fyra dagar, de flesta inser att det är otaktiskt att vurpa de första dygnen, och ingen behöver känna sig stressad att hinna "testa"...

Tyvärr kan jag inte hjälpa Dig med stället, bara meddela att Du inte är ensam om fenomenet. Jag skyller på att otyget krymper på grund av torr luft där det hänger över vintern!

Det var väldigt fint uttryckt och oerhört diplomatiskt..."när ambitionen överstiger förmågan" :joråsåattee ;)
 

Bobbadilla67

New member
Med risk för att verka tjatig om resan, så har jag bara en förfrågan om någon behöver en hyttplats
Jag har i dagsläget 1 ev 2 platser kvar i en 4 bäddshytt ink mc den 14/7 och hem 20/7.
Så ni som inte har bokat resa ännu,haka på :tummenupp
 

Krax

New member
Med risk för att verka tjatig om resan, så har jag bara en förfrågan om någon behöver en hyttplats
Jag har i dagsläget 1 ev 2 platser kvar i en 4 bäddshytt ink mc den 14/7 och hem 20/7.
Så ni som inte har bokat resa ännu,haka på :tummenupp

Jag är intresserad Private skickat.
 
Top