TMax500
Member
Det är nog så att en film med folk som driftar eller börnar drar en del publik bland de yngre hojåkarna.
Men jag tror inte heller att SMC skall/bör gå för långt åt hållet 'köra-på-bakhjulet-genom-stan-och-ge-fingret-åt-bilister'. Det betraktas inte som seriöst hos våra motparter, om man får kalla dem så.
Jag tänker då på Trafikverket, förbudsnissar i Riksdagen och som andra som stör sig i största allmänhet på oss. Vi ligger redan pyrt till på en del håll eftersom vi envisas med att fara omkring och släppa ut avgaser för vårt eget höga nöjes skull. Och att en del av oss dessutom gör det i höga farter (långtifrån alltid - men ibland) och att andra av oss (inte alla - men vissa) kör väldigt bullriga hojar och retar upp omgivningen.
(Innan någon nu slår mig i huvudet och kallar mig 'reflexväst' så skall jag säga direkt att jag också kör för fort ibland. Ehh... eller oftast, då då. Och jag har bulleravgas på alla mina hojar. Det måste ju låta lite för fasen... Men jag inser också att en och annan stör sig av att bli omkörd av en bullrig trajja som håller 95 på en 70-väg. "Hemskt vad fort dom kör, dom där motorcyklarna!" Och så högt det låter!")
Så SMC måste klara den svåra balansgången att vara tillräckligt intressant för att attrahera de yngre, och för att få vildhjärnorna att kanske gå en kurs och köra säkrare, och en massa annat. Samtidigt som man måste vara seriös, miljö- och säkerhetsinriktad nog för att betraktas som en bra samtalspart av politiker och myndigheter.
Och hur mycket enklare blev det nu då? Inget alls...
Men jag tror inte heller att SMC skall/bör gå för långt åt hållet 'köra-på-bakhjulet-genom-stan-och-ge-fingret-åt-bilister'. Det betraktas inte som seriöst hos våra motparter, om man får kalla dem så.
Jag tänker då på Trafikverket, förbudsnissar i Riksdagen och som andra som stör sig i största allmänhet på oss. Vi ligger redan pyrt till på en del håll eftersom vi envisas med att fara omkring och släppa ut avgaser för vårt eget höga nöjes skull. Och att en del av oss dessutom gör det i höga farter (långtifrån alltid - men ibland) och att andra av oss (inte alla - men vissa) kör väldigt bullriga hojar och retar upp omgivningen.
(Innan någon nu slår mig i huvudet och kallar mig 'reflexväst' så skall jag säga direkt att jag också kör för fort ibland. Ehh... eller oftast, då då. Och jag har bulleravgas på alla mina hojar. Det måste ju låta lite för fasen... Men jag inser också att en och annan stör sig av att bli omkörd av en bullrig trajja som håller 95 på en 70-väg. "Hemskt vad fort dom kör, dom där motorcyklarna!" Och så högt det låter!")
Så SMC måste klara den svåra balansgången att vara tillräckligt intressant för att attrahera de yngre, och för att få vildhjärnorna att kanske gå en kurs och köra säkrare, och en massa annat. Samtidigt som man måste vara seriös, miljö- och säkerhetsinriktad nog för att betraktas som en bra samtalspart av politiker och myndigheter.
Och hur mycket enklare blev det nu då? Inget alls...
Last edited: