Hasse
New member
Läste med intresse den nyutkomna MC-Folket om Nils Svenssons kamp för rättvisa fint beskriven av Petra Holmlund.
Artikeln stärker mig i min tidigare uppfattning att Vägverkets entreprenörer ( de som asfalterar och nyanlägger vägar på uppdrag av VV) inte har något större tryck på sig och kan göra lite som de tycker.
Om någon kör omkull på en grussträng så får visserligen denne ersättning från
försäkringsbolaget men här borde vi betydligt mer kräva ansvar från
den enhet som slarvar. I varje fall bli tagen på allvar och inte slarva bort
foton osv.
En statlig myndighet kan kosta på sig att negligera en privatperson i kraft av
sitt ämbete och överlägsenhet i makt och resurser. De försöker på olika sätt att utrota MC-åkaren syns det som?!
Här borde Nils stödjas i sin fajt om rättvisa.
Jag ger honom rätt i att detta är en principsak och sådanahär olyckor är dels helt onödiga samt att också försäkringspremierna stiger.
Vi i MC-kollektivet skall ta vårat ansvar och iaktta försiktighet på vägarna
men med det menas inte att därför ge fritt utrymme att inte VV skall sköta sitt jobb.
Jag skulle gärna lägga en slant i en grusfond hos SMC för att säkerställa att
Nils inte skall känna sig ensam och att fonden betalar om Nils skulle bli fälld.
Grus på väg är ett otyg och Alla som åker MC har garanterat blivit överraskade någon gång.
Även Magnus Klys har i sin artikel i samma tidning uppfattningen att VV
sitter säkert i sadeln då det enda som hjälper är att stämma dem inför domstol. Som privatperson riskerar man då hela sin ekonomi.
Skulle nu Nils få experthjälp med att få fotona granskade och vinna målet så
kan väl inkomna medel gå till skadefond eller andra behjärtansvärda ändamål.
Har jag fel eller drar jag förhastade slutsatser?
Är det fler som har synpunkter i saken?
hasse
Artikeln stärker mig i min tidigare uppfattning att Vägverkets entreprenörer ( de som asfalterar och nyanlägger vägar på uppdrag av VV) inte har något större tryck på sig och kan göra lite som de tycker.
Om någon kör omkull på en grussträng så får visserligen denne ersättning från
försäkringsbolaget men här borde vi betydligt mer kräva ansvar från
den enhet som slarvar. I varje fall bli tagen på allvar och inte slarva bort
foton osv.
En statlig myndighet kan kosta på sig att negligera en privatperson i kraft av
sitt ämbete och överlägsenhet i makt och resurser. De försöker på olika sätt att utrota MC-åkaren syns det som?!
Här borde Nils stödjas i sin fajt om rättvisa.
Jag ger honom rätt i att detta är en principsak och sådanahär olyckor är dels helt onödiga samt att också försäkringspremierna stiger.
Vi i MC-kollektivet skall ta vårat ansvar och iaktta försiktighet på vägarna
men med det menas inte att därför ge fritt utrymme att inte VV skall sköta sitt jobb.
Jag skulle gärna lägga en slant i en grusfond hos SMC för att säkerställa att
Nils inte skall känna sig ensam och att fonden betalar om Nils skulle bli fälld.
Grus på väg är ett otyg och Alla som åker MC har garanterat blivit överraskade någon gång.
Även Magnus Klys har i sin artikel i samma tidning uppfattningen att VV
sitter säkert i sadeln då det enda som hjälper är att stämma dem inför domstol. Som privatperson riskerar man då hela sin ekonomi.
Skulle nu Nils få experthjälp med att få fotona granskade och vinna målet så
kan väl inkomna medel gå till skadefond eller andra behjärtansvärda ändamål.
Har jag fel eller drar jag förhastade slutsatser?
Är det fler som har synpunkter i saken?
hasse