Slut för mc på Monzta

Maria Nordqvist

Super Moderator
Efter 7 sorger och 8 bedrövelser, beslut, överklaganden, mätningar och mängder av bullerbekämpande åtgärder har Skoteräventyr som driver verksamheten fått ett föreläggande torsdag före midsommar. Det säger att nya åtgärder måste vidtas för att minska bullret ytterligare senast tisdag 26 juni. Det är inte möjligt. Tyvärr kan inte gällande bullergränser omprövas före tisdag trots att det beslutet överklagats till Miljönämnden i Älvdalens kommun. :mad:

Därför har Skoteräventyr beslutat att lägga ner verksamheten helt efter 2 juli. Vi har frågat om vi får köra veckan ut; Team Pyamas har bokat torsdag-fredag och r2d2media lördag-söndag. Älvdalsklubben Quinns on Wheels har en familjedag bokad i augusti som kanske kan köras. Mer information hittar du på hemsidan: www.r2d2.se/monzta/
Alla som bokat banan har kontaktats idag och all banhyra återbetalas inom kort. Vill du ta del av kommunens handlingar i ärendet? E-post: miljoavdelningen@alvdalen.se eller telefon: 0251-801 52.

steFAN

New member
R.i.p

Ja det var fan......Tack alla inblandade för att vi fått köra där dom här åren!!

Jag var där senast förra helgen//Stefan

R.I.P Monzta.....

Galne Dansken

Administrator
Personal
Ahh, va hopplöst och noncelant...

Maria, Olle och alla övriga, som har jobbat och investerad med och i detta - 1.000 tack från oss alla som har haft möjlighet att nyttja Montza.

Jag är ärlig talad fullomligt förblöffad över att det ku bara ku bli så här...

Swedie

Administrator
Personal
Detta är grundat på ett fåtal starka röster som inte följer majoritetens önskemål.. Den med mest inflyttande vinner..

lime

Skriver inte
Mmm... att de dödar en affärsrörelse som drar in oerhört mycket "externa" stålar till bygden skiter de fullständigt i.

Och jag som såg fram emot att få pröva på banan den 10-12 augusti. Typiskt. Här går förhandlingarna med "regeringen" under midsommarhelgen bra och så möts man av detta. *suck*

sp2

New member
Ja det är tragiskt att några få ska kunna sätta stop för så många:(
Med dessa klagande grannars samarbete så hade man kunnat få ner bullret till en accetabel nivå, men när dom inte är det minsta samarbetsvilliga så stoppas allt:confused:

Tack för ett kanonjobb Maria och Olle, och för att jag fått åka på denna kanonbana flera gånger:)

Petra

Super Moderator
Suck! :(

Stor eloge till er alla (och tusen kramar till Maria) som kämpat som galningar för alla som vill köra mc på banan.

Hm, nästa gång man ska till Älvdalen behöver man inte bekymra mig om att byta till orginaldämpare.:rolleyes:

morsan

New member
Suck! :(

Stor eloge till er alla (och tusen kramar till Maria) som kämpat som galningar för alla som vill köra mc på banan.

Hm, nästa gång man ska till Älvdalen behöver man inte bekymra mig om att byta till orginaldämpare.:rolleyes:

Var det originaldämpare på när du körde den 16/6 :confused: :confused:
:D :D